topNotif

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

1627 بازدید
20 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات که بد نیست بدانیم !

شکست، تجارب تلخ مطمئنم با خواندن این کلمات به آخرین شکست خود فکر می کنید یا شاید هم سلسله ای از شکست ها و وقایع تلخ زندگی تان از جلوی چشمانتان گذر کند، نمی دانم در چه مرحله ای هستید؟! آیا اخیرا شکستی را پشت سر گذاشته اید و ناراحت و سر خورده هستید و یا اینکه زمانی گذشته و پس از آخرین شکست دوباره به آرامش و سکون و یا شاید پیروزی و شادی رسیده اید. به هر حال در هر شرایطی باشید گذراست، اگر ناراحتید بدانید این مرحله را هم پشت سر می گذارید پس قوی باشید و یا اگر خوشحال و پیروزید از لحظات خود نهایت لذت را ببرید تا زمانی که فرصتش را دارید.

شادی را به صورت عادت در آوردید !

سعی کنید از زندگی و از هر روز خود نهایت استفاده را ببرید و آنچه را که قادر به تغییر آن نیستید قبول کنید. اشخاص موفق استعداد خاصی برای زندگی کردن دارند. شوقی بی پایان برای استفاده از تمامی زندگی، آنها دم را غنیمت می شمارند و در هر روز شادی هر چند کوچک همان روز را می جویند. غصه خوردن از جمله راحت ترین واکنش های بشری است و شاد بودن از جمله مشکل ترین آن ها و این یک واقعیت است. هیچ بشری به خودی خود شاد زاده نشده هر کس شادی را خود می سازد. انسان تنها موجودی است که توانایی لبخند زدن را دارد پس تا می توانید از این توانایی نهایت استفاده را ببرید.

هر کاری را به گونه ای شروع کنید که مطمئن باشید موفقیت تنها حاصل آن خواهد بود !

هرگز تسلیم نشوید و به جای اینکه مدام به خود بگویید که شکست خورده اید از خود بپرسید حالا چه باید کرد !؟ با انرژی مثبت شروع کنید حتی اگر نتیجه معکوس باشد پس از کمی استراحت و جمع کردن عزمتان دوباره با انرژی مثبت به پا خیزید و ادامه دهید در نهایت نتیجه تلاشهایتان را خواهید گرفت، این کارکرد دنیاست که هر بذری بکاری محصول متناسب با آن را درو خواهی کرد پس تسلیم نشوید.

ساده گرفتن شکست و نا کامی !

اگر شکست خوردید آن را امر وحشتناکی تصور نکنید بلکه با ارزیابی مجدد موضوع و تجهیز نیروهای خود و جهت گیری جدید بار دیگر اقدام کنید. اجتناب و دوری از بعضی از مشکلات زندگی و مسئولیت ها راه مواجه شدن با مشکلات نیست.

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

پذیرای تغییر باشید !

تغییرات و مشکلات اجتناب ناپذیرند چه ما بخواهیم و چه نخواهیم !؟ وقتی زندگی منفجر می شود بقایای آن در طرح و قالب جدیدی کنار هم چیده می شود. اتفاقی که در ابتدا مصیبت به نظر می رسید ممکن است بعد ها به نفعتان باشد. هر گونه سازگاری مستلزم تغییر رفتارهای قبلی و آموختن رفتارهای جدید است پس با آغوشی باز تغییرات را بپذیرید.

اشتباهات گذشته زندگی را از خود دور کنید !

به تجزیه و تحلیل مشکلات بپردازید، از هر کاری بیشتر می ترسید همان را اول انجام دهید، کمبودهای زندگی خود را یافته و امکان هر گونه ترمیم و درمان را جستجو کنید. اگر راه حلی نیافتید وضعیت موجود را بپذیرید و هر قدر می توانید از شدت و حجم آن بکاهید. اگر درد و غم و نا امیدی را همچون شادی های خود پذیرا شوید به گام برداشتن در مسیر عشق واقعی پرداخته اید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید !

این روابط بر روی افکار، احساسات و رفتار ما تاثیر می گذارند و حتی تا حدودی نیز تعیین کننده راستای زندگیمان هستند. برای دفع شور و غلیان درونی خود، افکار و احساسات خود را با دوستی صمیمی در میان گذارید. ما نمی توانیم فقط برای خودمان زندگی کنیم. هزاران رشته ما را به همنوعانمان پیوند می دهد. به یاری همین رشته های حساس است که اعمال ما منتقل می شود و به صورت واکنش به ما باز می گردد. جدایی، پنداری بیهوده است. همان گونه که امواج بدون ربط با اقیانوس نمی توانند خود به خود وجود داشته باشند ما نیز خود به تنهایی نمی توانیم زندگی را تجربه کنیم همیشه نیاز داریم که دیگران را در تجارب زندگی که در اطراف ما وجود دارد سهیم کنیم. برای ارزیابی روابط خود با دیگران باید نگاهی صادقانه به تقدم های رفتاری خود بیندازیم زیرا دوست داشتن بدین معناست که خوشبختی خودمان را در خوشبختی دیگران بدانیم.

کمی خودداری حتی وقتی که حق با ماست، دوستان زیادی را به سوی ما جلب می کند و بر حس احترام و دوستی ما می افزاید. متاسفانه بعضی از افراد فکر می کنند که باید به کوچکترین کنشی، واکنش نشان دهند زیرا معتقدند اگر خشم بی درنگ ابراز نشود صدمات جسمی و روانی در پی خواهد داشت. به همین سبب پیوسته درگیر بحث های تند خانوادگی می شوند و یا با دوستان و یا هر کسی که سر راهشان قرار می گیرد می ستیزند. این حالت ها باعث می شود که شخص تنها بماند و هیچ کس دوستش نداشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  راز داشتن ازدواج سالم و موفق

 

دیگران را تحقیر نکنید

کسانی هستند که می خواهند با تحقیر دیگران خود را ارزشمند نشان بدهند. آن ها انبوه پایان ناپذیری از انتقاد و زخم زبان و کنایه ها را در چنته دارند و آن ها را بین اطرافیان پخش می کنند. بهترین وسیله دفاعی علیه این عوامل آزار دهنده این است که همه چیز را منفی و غم انگیز نبینید. کسی که ضربه پذیر باشد تقریبا هر نوع ضربه ای را می پذیرد بنابراین با حریف خود بدون داشتن ترس رو به رو شوید موضوع را با شوخی برگزار کنید و آزار و اذیت ها را مهم نگیرید. کسی که این حرف ها را نادیده می گیرد از بروز درگیری ها جلوگیری می کند، روابطش را با دیگران تقویت کرده و در زندگی دوستان بیشتری خوهد داشت.

به جای اضطراب و نگرانی درباره رفتار دیگران تلاش کنید در صورت امکان به آن ها کمک کنید تا رفتارشان را تغییر دهند و چنانچه نتوانستید آن را بپذیرید تحمل کنید. برای اینکه دوستتان بدارند بهتر است دیگران را دوست بدارید اما این بدان معنی نیست که دیگران هم حتما شما را دوست بدارند زیرا وقتی از مردم انتظار دارید که کامل باشند تنها خودتان را رنج می دهید، بپذیرید بسیاری از مردم واکنشی عکس واکنش شما به مسائل دارند با انتظار داشتن از بقیه فقط خود را اذیت می کنید. هر فرد دیدگاه خود را نسبت به مسائل مختلف دارد شاید این دیدگاه 180 درجه با دیدگاه ما متفاوت باشد پس با انتظار بیهوده داشتن از دیگران و یا اندیشیدن به تغییر دادن آن ها، خود را الکی سر در گم نکنیم.

آرزو داشتن را در خود پرورش دهید !

همیشه به مبدایی ایمان و اعتقاد داشته و به اصولی پایبند باشید زیرا ایمان حس شریف و دلنشین وفاداری را در انسان تقویت می کند و بردباری لازم را برای تحمل نا ملایمات زندگی به انسان می دهد. ایمان چیزی است که به شما حیات، قدرت و عمل می بخشد و تنها پادزهر شکست است. هر گاه انسان برای انجام کاری هدف یا انگیزه ای داشته باشد هرگز از انجام آن وظایف خسته نمی شود. کتاب، موسیقی، ایمان معنوی، هدف و رویا ابزار زوال ناپذیر افراد موفق هستند.

زیستن به هر قیمت را قبول نداشته باشید، برای زندگی شرایط و سطحی قایل شوید. زندگی بدون ایده ها و احساسات بزرگ هیچ فایده ی ندارد. بدبخت ترین شخص کسی است که آرزوهایش زیاد و قوه سعی و عملش کم باشد. دست خوش آرزوهای دور و درازی که فراتر از قدرت عمل ماست، شکست و نا کامی به همراه می آورد و شخص به خاطر آن شکست جزیی همه زندگی خود را زیر سوال می برد، این سخت گیری بیش از اندازه در مواقع نا کامی باعث ایجاد سرخوردگی و افسردگی می شود.

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

حال را دریابید !

راز زندگی در جاری بودن و فراموش کردن غم ها نهفته است. هیچ یک از ما قادر نیست دیروز را پس بگیرید یا فردا را شکل ببخشد. تنها امروز از آن ماست و آن نیز دیری نمی پاید. زمانی که حال از دست رفت دیگر هرگز از آن ما نخواهد شد. آوردن نگرانی های گذشته به زمان حال همچنین ترس از آینده کار بیهوده ای است. تنها چیزی که واقعا اهمیت دارد چگونگی زندگی کردن در اکنون است. گذشته به هیچ وجه نباید مانند یک سندان برای کوبیدن زمان حال و آینده به کار برده شود. پس در زمان حال زندگی کنید و هر لحظه از زندگی خود را به جای آن که پایان کار بدانید نقطه شروع و فعالیتی تازه به حساب آورید.

احساس ارزشمند بودن خودتان را تقویت کنید !

گران بهاترین دارایی ما شخصیت ماست و اگر آن را از دست بدهیم دیگر چیزی نداریم. خوشبختی ما تا حد زیادی به وقار و شخصیت ما مربوط می شود. بدون احترام به خود و بدون احساس ارزشی برای خود توان دادن و ستاندن همه چیز را از دست می دهیم. اگر برای خود اهمیت چندانی قایل نشویم برای دیگران به شی بی ارزش تبدیل خواهیم شد.

وقتی که می پذیریم چه کسی هستیم و به نیروهای خود بیش از ضعف هایمان می نگریم چه کارهای شگفت انگیزی را برای احترام به خود انجام می دهیم، وقتی که جسم، ذهن و روحمان را می پذیریم از تحقیر خود دست بر می داریم و روی گسترش توان کامل شدنمان تمرکز می کنیم. انسان هایی که به ارزش خود واقفند هنگام بروز پیشامدهای نا خوشایند کمتر احساس بی پناهی می کنند و بر جریان امور بیشتر تسلط دارند. پس از آن انسان هایی نباشیم که به هر صدایی به جز صدای خودشان گوش فرا می دهند. تلقیناتی مثل آدم مفیدی نیستم، ضعیف تر از سایرین هستم، بی ارزش هستم و … مسبب یاس و نومیدی و کاهش عزت نفس است جای این جملات به خود یادآور باشید چقدر لایق داشتن زندگی خوب  هستید، چه فرد مفیدی هستید و چقدر خود را دوست می دارید و آنگاه شما طعم شیرین تغییرات مثبت را خواهید چشید.

تنوع و خلاقیت !

یک نواختی بی شک، بی حوصلگی به بار می آورد. وقتی بی حوصله می شویم احساس خستگی می کنیم. اگر ما به طور مداوم تازگی و اعجاب را به زندگی راه ندهیم و یکدیگر را سرسری بگیریم با گذشت زمان زندگی یک نواخت و عادی می شود و پدیده های هیجان آور گذشته در نظرمان چیزهای قرار دادی جلو می کنند. هیچ چیز مخرب تر از یک نواختی نیست زیرا نه تنها باعث پژمردگی عشق می شود بلکه عدم تنوع و یک نواختی از جمله مسائلی هستند که مانع رشد فکری انسان می شوند.

رشد جسمی انسان تا بیست و پنج سالگی، رشد جرات و پر دلی  در پنج سالگی، رشد فکری در چهل و پنج سالگی و رشد روانی در سال های آخر عمر به دست می آید. پس هیچ وقت فکر نکنید که پیر شده اید چرا که باید با جهان در حال حرکت، حرکت کرد و خود را با عادات و رسوم همواره در حال تغییر جامعه تطبیق داد، برای این کار به پیشرفت جامعه و مسائل جوانان علاقه مند باشید، محدوده فکری و دامنه دید خود را توسعه دهید با نسل های جدید در تماس باشید و به خود اجازه ندهید که افکار و احساساتتان کهنه و قدیمی شوند، به طوری که فاصله فاحشی بین افکار شما و واقعیات زندگی به وجود آید.

 

همچنین بخوانید:  می خواهید روان سالم داشته باشید ؟؟

 

فراموش نکنید :

تفکر صحیح همیشه سودی سرشار به دنبال دارد. با فکر صحیح قدرت هدایت و کنترل رویدادهای زندگی خود را داشته باشید و از جهالت قرون وسطایی بپرهیزید. پرسه زدن بیهوده فکر انرژی را هدر می دهد. همواره فکر و عقیده ای که ارزش اندیشیدن داشته باشد برای خود فراهم کنید و احساس خود را از هر گزندی دور نگه دارید تا شکوفایی آن موجب تحسین شود. درستکاری، شرافت و ادب ساده ترین و مطمئن ترین وسیله دستیابی به جاه و مقام است. این کار شاید باعث شود که انسان با سرعت کمتری به موفقیت دست یابد ولی هرچه به دست می آورد استوار و ماندنی است.

برای رو در رویی با زندگی باید دانش های تازه فرا گرفت و دیدی فراتر از درون خود داشت، با داشتن خلاقیت های فکری و با تحصیل و مطالعه، شرکت در فعالیت های اجتماعی و جایگزین کردن عادات کهنه و قدیمی با رفتارهای نو و مثبت می توانید محیطی گرم، لذت بخش و پر از نشاط ایجاد کنید که در آن همه اعضای خانواده بتوانند احساس موفقیت و خوشبختی کنند. دیگران ممکن است به ادراک ما کمک کنند اما رسیدن به خرد شخصی همیشه کاری درونی است و هیچ کس قادر نیست آن را برای ما انجام دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0