topNotif

آیا می دانید تنفس عامل عمده کاهش وزن است

1946 بازدید
25 اسفند 96
سمانه

شما مشکل اضافه وزن ندارید، مشکل تنفسی دارید!!

آیا می دانید تنفس عامل عمده کاهش وزن است

افراد برای کاهش وزن، انواع و اقسام غذاها را از گریپ فروت گرفته تا جلبک و زیره، امتحان کرده اند، تمام کتاب های رژیم را که تا به حال نوشته شده را خوانده و تمام حرکات های بدن سازی را انجام داده با این حال هنوز هم چاق هستند و در مقایسه با چند سال قبل چاق تر شده و نیاز است تا وزن کم کنند. آیا تا به حال به ذهنتان خطور کرده که یک جای کار اشکال دارد یا چیزی فراموش شده و یا از قلم افتاده است؟

مساله این نیست که شما تلاش خود را نکرده اید. خیلی هم تلاش کرده اید. آیا امکان دارد که در این همه تلاش و تقلایت، مشکلی وجود داشته است؟

 

آیا می دانید تنفس عامل عمده ی کاهش وزن است

آیا می دانید تنفس عامل عمده کاهش وزن است

 

شما به غذایی که می خورید توجه می کنید، چربی را از وعده غذایی خود حذف کرده، کالری های غذا را می شمارید و با این حال به یک عامل عمده که موجب سوخت و ساز سلول ها می شود و انرژی بدن را تامین می کند، بی اعتنا هستید. هرگز به ذهنتان نرسیده که به میزان مصرفی اکسیژن بدنتان توجه کنید. هر چند هفتاد درصد از مواد زائد بدنتان از طریق تنفس جریان خود را طی می کند. به اعتقاد پزشکان، خیلی عجیب است که ما هر آن چه را وارد بدنمان می کنیم، کنترل و بررسی می کنیم، ولی اصلا توجه نداریم که این مواد چگونه از بدن ما خارج می شود. ما حتی توجه نمی کنیم که شاید مشکل به دلیل کارکرد بدنی مان باشد.

تنفس مناسب، عامل عمده کاهش وزن

بدن ما سه چیز را پردازش می کند : غذا، مایعات و اکسیژن. هر چند ما از غذا و مایعات لذت بیشتری می بریم، در واقع اکسیژن است که مواد سوختی بدن را تامین می کند. اکسیژن از طریق فرآیندی به نام اکسیداسیون، از لحاظ شیمیایی غذا و مایعات را به انرژی تبدیل می کند. این گرمای اکسیژن است که ماهیچه های بدن را منبسط و منقبض می کند، سلول ها را ترمیم می کند، غذا را به مغز می رساند، حتی اعصاب ما را آرام می کند.

در واقع تنفس ابزار عمده پاکسازی بدن به حساب می آید. بدن ما هر روز صدها بیلیون سلول قدیمی را می سوزاند. این سلول های قدیمی سمی هستند و باید از سیستم ما برداشته شوند. این امری عادی و طبیعی در روند بدن است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، مگر بنا به دلایلی این مواد زائد سمی به همان میزانی که تولید شده اند، از بدن رانده نشوند. تا وقتی ما به طور صحیح نفس می کشیم و اکسیژن کافی وارد بدن مان می شود، به حد کافی انرژی وجود دارد، و مواد زائد به راحتی دفع می شوند. مشکل زمانی ایجاد می شود که ما به حد کافی اکسیژن نگیریم.

دقت کنید که بدن می تواند غذا و مایعات را در خود ذخیره کند، اما اکسیژن را نمی تواند. ما باید در زمان لحظات زندگی مان، به طور مداوم سلول های خود را سرشار از اکسیژن تازه کنیم.

 

همچنین بخوانید:  تاثیر فعالیت بدنی و ورزش در زندگی

 

را ورزش باعث چربی سوزی می شود ؟

در واقع یکی از دلایل عمده که ورزش باعث سوختن چربی می شود، افزایش میزان اکسیژن و رسیدن آن ها به سلول ها است. وقتی شما می دوید در واقع میزان مصرفی اکسیژن بدن را از هفت تا هشت لیتر در دقیقه، به سی و چهار لیتر یا بیشتر در دقیقه افزایش می دهید. در نتیجه بدن تان به حد کافی اکسیژن دارد تا جوابگوی تمام نیازهای انرژی تان باشد.

اگر در بدنتان چربی زیادی جمع شده باشد، بدین معنی است که بدنتان اکسیژن و انرژی لازم را برای پردازش غذایی که خورده اید، ندارد. وقتی به حد کافی اکسیژن به بدنتان نرسد، در واقع از یک پنجم نیروی بالقوه تان استفاده می کنید، کارکرد بدنتان کند می شود، وزن تان زیاد می شود، و حتی در مورد تغییر و تحول لجبازتر می شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0