آیا بیماری پارکینسون با نسخه های گیاهی درمان می شود؟

2300 بازدید
04 خرداد 01
ریحون

آیا بیماری پارکینسون با نسخه های گیاهی درمان می شود؟

این بیماری یک اختلال مغزی است که باعث حرکات ناخواسته یا غیرقابل کنترل مانند لرزش، سفتی و مشکل در تعادل و هماهنگی می شود. علائم معمولاً به تدریج شروع می شوند و با گذشت زمان بدتر می شوند. با پیشرفت بیماری، افراد ممکن است در راه رفتن و صحبت کردن مشکل داشته باشند. همچنین ممکن است تغییرات ذهنی و رفتاری، مشکلات خواب، افسردگی، مشکلات حافظه و خستگی داشته باشند. در این مقاله شما را با بیماری پارکینسون و راه های درمان خانگی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علائم بیماری پارکینسون

پارکینسون چهار علامت اصلی دارد:

  • لرزش در دست ها، بازوها، پاها، فک یا سر
  • سفتی عضلانی، جایی که عضله برای مدت طولانی منقبض می شود
  • کندی حرکت
  • اختلال در تعادل و هماهنگی که گاهی منجر به زمین خوردن می شود

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افسردگی و سایر تغییرات عاطفی
  • مشکل در بلع، جویدن و صحبت کردن
  • مشکلات ادراری یا یبوست
  • مشکلات پوستی

علائم پارکینسون و سرعت پیشرفت در بین افراد متفاوت است. علائم اولیه این بیماری نامحسوس است و به تدریج بروز می کند.

داروی گیاهی جدید پارکینسون

اگر چه هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما داروها، درمان های جراحی و سایر درمان ها اغلب می توانند برخی از علائم را تسکین دهند.

اثرات داروهای گیاهی در پارکینسون تا حد زیادی آزمایش نشده است، به استثنای مطالعات اولیه روی آیورودا؛ آیورودا یک سیستم شفابخش باستانی هند که ترکیبی از انواع مداخلات از جمله داروهای گیاهی است.

آیا بیماری پارکینسون با نسخه های گیاهی درمان می شود؟

آیا بیماری پارکینسون با نسخه های گیاهی درمان می شود؟

گیاه موکونا

موکونا یک گیاه بومی گرمسیری است که به لوبیای مخملی شناخته شده است و در درمان‌های گیاهی آیورودا استفاده می‌شود. این گیاه حاوی لوودوپا هست. لوودوپا یک داروی کلیدی پارکینسون که سطح دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد و در نتیجه علائم حرکتی این بیماری را بهبود می‌بخشد. چندین مطالعه در مورد گیاهان مخاطی و پارکینسون نتایج مثبتی داشته اند و برخی حتی پیشنهاد کرده اند که این گیاه ممکن است در مدیریت طولانی مدت پارکینسون نسبت به داروهای لوودوپا معمولی مزایایی داشته باشد. با این حال، یک مطالعه بالینی دقیق در این  مورد نیاز است.

یک پزشک متخصص گیاهی می‌تواند در مورد داروهای دیگر، به عنوان مثال گیاهان عصبی برای کاهش لرزش، یا گشادکننده‌های عروقی برای شل کردن ماهیچه‌های سفت، توصیه کند. برخی از گیاهان ممکن است به مشکلات پوستی کمک کنند.

اما به یاد داشته باشید که طبیعی به معنای بی ضرر نیست و برخی از درمان های گیاهی می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و با داروهای پارکینسون تداخل داشته باشند. همیشه قبل از مصرف هر گونه داروهای گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

روش های دیگری که می تواند به کند شدن روند پیشرفت بیماری کمک کند عبارت است از:

مکمل های غذایی

ممکن است شنیده باشید که آنتی اکسیدان کوآنزیم Q10 یا Co-Q10 می تواند بیماری پارکینسون را بهبود بخشد. یکی از مکمل‌هایی که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون فوایدی داشته باشد کلسیم است.

تایچی

ورزش تایچی شامل نفسی عمیق و حرکات تند و کند است و برای همه افراد با هر اندامی مناسب است. این شکل از ورزش تعادل و هماهنگی را تقویت می کند، بنابراین منطقی است که برای بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون مفید باشد. یک مطالعه در سال 2012 بر روی سه شکل ورزش – تمرین مقاومتی، کششی و تای چی – نشان داد که تای چی بهبود قابل توجهی در تعادل و ثبات در افرادی که به بیماری پارکینسون متوسط مبتلا بودند، ارائه می دهد.

 

همچنین بخوانید: آیا تغذیه سالم به بهبود بیماری ها کمک می کنند؟

 

یوگا

تمرین یوگا برای کمک به افزایش انعطاف پذیری و تعادل شناخته شده است، و یوگا ممکن است اثرات مشابهی برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون داشته باشد. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که یوگا – به ویژه اگر برای نیازهای بیماران مبتلا به اختلال حرکتی مانند بیماری پارکینسون سازگار باشد – می تواند تحرک، تعادل، قدرت و انعطاف پذیری را افزایش دهد. همچنین ممکن است به بهبود خلق و خو و کمک به خواب بهتر کمک کند.

ماساژ درمانی

اگرچه به خوبی مطالعه نشده است، اما اثربخشی ماساژ در تسکین عوارض جانبی بیماری پارکینسون، عمدتاً لرزش، واضح به نظر می رسد، حتی اگر این تسکین دائمی نباشد. مروری بر مطالعات در سال 2016 نشان داد که بلافاصله پس از یک ماساژ 60 دقیقه ای، کاهش قابل توجهی در سفتی عضلانی و لرزش در حالت استراحت وجود دارد.

حرکت درمانی

از آنجایی که بیماری پارکینسون بر تعادل تأثیر می گذارد و منجر به زوال تدریجی مهارت های حرکتی می شود، درمان های حرکتی خاصی ممکن است به مقابله با این اثرات کمک کنند. به عنوان مثال، تکنیک الکساندر – رشته ای که بر وضعیت بدنی و تعادل تأکید دارد – ممکن است به بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند تا تحرک خود را حفظ کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0