topNotif

بیماری های اعصاب را به روش های طبیعی و بدون دارو درمان کنیم

2048 بازدید
08 دی 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

بیماری های اعصاب را به روش های طبیعی و بدون دارو درمان کنیم

درد اعصاب (نورالژی)

معمولا این اصطلاح را در مورد دردهای عصبی به کار می برند و عارضه بسیار مزاحم و پر دردسری است. استفاده از داروهای دردکش به منظور رفع عارضه کمترین سودی عاید بیمار نخواهد کرد، زیرا علت واقعی و ضمنی بیماری را از بین نخواهد برد. در واقع نورالژی عارضه ایست عصبی که معلول ازدیاد و بیش از اندازه حالت اسیدی خون و سایر مایعات بدن است. منش آن در اصل با روماتیسم و سایر بیماری های اسیدوریکی مربوط است و علت ضمنی پیشرفت آن را باید از سوتغذیه و پایین آمدن سطح نیروی حیاتی به سبب کار زیاد، خستگی های عصبی دانست.

درمان درد اعصاب (ورالژی)

تغذیه سالم و درست، 4-5 روز امساک و رژیم تمام میوه سودمند خواهند بود.

نوراستنی

نوراستنی بیماری سالخوردگی است و محصول مستقیم طرز زندگی و تفکر جدید است. سوتغذیه، زندگی نادرست و طرز تفکر غلط سه عامل اصلی مستعد کننده این بیماری اند. اصولا نوراستنی عارضه ایست که در آن کلیه دستگاه های عصبی توانایی خود را از دست می دهند و خسته و وامانده می شوند. درمان به وسیله داروهای مقوی سبب می شود که علت ضمنی بیماری از نظر دور بماند و فقط به اصطلاح ظاهری اختلال بپردازند.

بیماری های اعصاب

بیماری های اعصاب

درمان طبیعی نوراستنی

  • حمام آفتاب
  • درمان به وسیله اشعه
  • اعمال یدی و سایر اقدامات توام با امساک در غذا
  • رژیم غذایی محدود
  • حمام های دفع کننده سموم و سایر وسایل درمانی کسانی را که از طب رسمی نتیجه ای نگرفته اند به طور کامل شفا می بخشد.
  • 4-7 رو رژیم تمام میوه و سپس یک دوره رژیم میوه و شیر طبق دستور اجرا شود.
  • رژیم شیر و میوه باید 10 تا 14 روز ادامه یابد و اگر نتیجه مطلوب باشد بیمار می تواند آن را به مدت یک ماه و حتی بیشتر ادامه دهد.
  • پس از آن رژیم غذایی کامل هفتگی استفاده شود و آن را همواره رعایت کند به علاوه سبزی و میوه نیز جزو غذاهای اصلی بیماران مبتلا به نوراستنی باشد.
  • در چند روز اول معالجه تنقیه با آب گرم برای پاکسازی روده ها باید انجام شود و از آن پس نیز در مواقع یبوست تکرار گردد. در صورت وجود یبوست دایم آن را طبق دستور ریشه کن سازد.
  • از لحاظ تقویت بنیه بیمار مشت مال خشک صبحگاهی و اسفنج یا حمام نشسته بسیار سودمند است
  • همچنین تمرین تنفسی و سایر تمرین های لازم ارزش بسیاری دارند.
  • حمام داغ سولفات منیزی یک یا دو بار در هفته نیز توصیه شده است.
  • در ضمن استفاده از هوای پاک و آزاد و تمرین در محیط خارج را نباید از نظر دور داشت. پیاده روی یکی از بهترین تمرین هایی است که برای مبتلایان به نوراستنی بسیار سودمند واقع می شود.
  • مبتلایان به نوراستنی احتیاج مبرمی به استراحت دارند که جسم و روح خود را در آرامش و آسایش کامل قرار دهند. چند روز استراحت در بستر در اغلب موارد بهترین راه شروع درمان است که از آن پس هر هفته یک یا یک روز و نیم به همین وضع در بستر می ماند.
  • شب ها زود به بستر رفتن و صبح ها زود از خواب برخاستن دو اصلی ایست که بایستی مبتلایان به نوراستنی همواره آن را رعایت می کنند و موقعی که درمان طبیعی شروع می شود باید از دیر خوابیدن و دیر برخاستن به کلی اجتناب ورزند.
  • حفظ بهداشت شخصی از شرایط اصلی سلامت است که باید دقیقا مورد توجه بیمار واقع شود.
  • همچنین اتاق خواب بیمار باید به خوبی تهویه شود.
  • غذاهای چرب و معطر و ادویه دار، شیرینی ها و به طور کلی غذاهای سنگین باید از برنامه این گونه بیماران حذف شود. نان سفید، قند سفید، غلات تصفیه شده، ادویه ها، چای، قهوه و مشروبات الکلی بایستی ترک شوند.
  • از استعمال دخانیات نیز باید خودداری کنند. به علاوه از مصرف هر گونه دارو یا غذای مخصوص امتناع ورزند.

پیروی از دستورات فوق چه از لحاظ طرز زندگی و یا رژیم غذایی کمک فراوانی به افراد مبتلا به نوراستنی خواهد کرد که هرگاه با پشتکار و صبر و حوصله تعقیب شود سلامت را به بیمار بازخواهد گرداند. لیکن بیمار باید از افکار و تخیلاتی که موجب ایجاد این بیماری گردید به کلی دوری گزیند. طرز تفکر این گونه اشخاص ممکن است با یک نگرش منفی یا مثبت به کلی تغییر کند. تلقین به نفس ممکن است به نظر بعضی افراد، کاری بیهوده و نابخردانه تلقی می شود، لیکن میتوان چنین اندیشید در مواردی که ضعف قوای عصبی عامل ایجاد بیماری باشد تلقین به نفس فوق العاده موثر و با ارزش خواهد بود.

این کار به شخص مبتلا به نوراستنی کمک زیاد خواهد کرد به خصوص اگر بتواند به خود بقبولاند که اضطراب و افسردگی و فقط در نتیجه خرابی اعصاب بوده است. هر قدر سلامت اعصاب بیشتر تامین شود بایستی به همان اندازه اضطراب و افسردگی از ضمیر ناخوداگاه بیمار محو گردد. بیمار باید سعی کند افکار دلهره آور، افسردگی و … را از خود دور کند.

 

همچنین بخوانید:  توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

 

در هم شکستگی عصبی

علت ایجاد عارضه ایست که ما آن را درهم شکستگی عصبی می نامیم و تنها راه موفقیت آمیز درمان آن همانا استراحت و تغذیه صحیح است. استراحت و در آغاز درمان امساک در غذا به مدت چهار تا هفت روز ممکن است لزوم پیدا کند همچنین است تنقیه شبانه در اوایل درمان باید انجام گردد.

سیاتیک

سیاتیک عبارت است از ورم عصب سیاتیک (عصب بزرگ و پهنی که از قسمت پایین ستون مهره ها سرچشمه می گیرد و تمام پا را تا انتهای ساق پا می پیماید.) این عارضه محصول مستقیم حالت اسیدی مفرط خون و بافت ها و پایین افتادگی وضع عمومی دستگاه هاست و در حقیقا نوعی از اقسام مختلف اسیدوز است.

درمان های طبیعی سیاتیک

به شخص مبتلا به سیاتیک توصیه می شود برای درمان خود استراحت کامل به مدت چند روز در آغاز کار بسیار لازم است. اگر اختلال مزبور به صورت حاد است بهتر است درمان را با امساک در غذا از 4-7 روز شروع کند و به دنبال آن رژیم غذایی محدود به مدت 7-14 روز استفاده کند. در سیاتیک حمام سرد نشسته به هنگام صبح و حمام گرم نشسته به هنگام شب سودمند خواهد بود.

تیک دردناک

(درد عصب سه شاخه)، علت این بیماری تورم عصب سه شاخه است که برای تامین حس و حرکت به صورت می رود. در این عارضه در صورت (آرواره یا چشم) دردهایی احساس می شود. برای درمان تغذیه درست بسیار سودمند خواهد بود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شاهدانه را با خواص درمان یبوست، تهوع و استفراغ شدید، کاهش فشارخون و کلسترول، درمان اگزما و خشکی پوست، رفع اضطراب، رفع اختلالات خواب، افسردگی، صرع، پارکینسون و ام اس، تسکین درد، خاصیت مخدر خفیف، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هورمون ها، ضد سرطان، درمان پوکی استخوان و التهاب مفصلی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0