بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

3716 بازدید
20 فروردین 98
بهاره
,,

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده از آن ها

امروزه به دلیل شیوه های غلط زندگی شهری، بسیاری از افراد با مشکلات مرتبط با مو از جمله ریزش مو، شوره سر، موخوره و غیره مواجه هستند. برای رفع این مشکل محصولات شیمیایی بسیاری در بازار وجود دارد اما، این محصولات علاوه بر داشتن هزینه بالا، سبب آسیب شدیدتری به مو می شوند. امروزه فواید و اثرات مثبت استفاده از روغن های گیاهی به اثبات رسیده است. ماساژ پوست سر به طور مرتب با روغن های طبیعی فولیکول های مو را تحریک و فعال می کند و رشد آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، باعث حفظ رطوبت، جلوگیری از خشکی مو، جلوگیری از ریش مو و پیشگیری از بسیاری از بیماری های مرتبط با مو می شود. لذا در این مقاله به معرفی بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده از آن ها خواهیم پرداخت.

 

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

 

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده از آن ها

 روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص ضد عفونی و ضد باکتریایی است، به همین علت برای پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات پوست سر مانند شوره سر و موخوره استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده از آن سبب پر پشت شدن مو شده و از خشکی مو نیز جلوگیری می کند.

روش اول

مواد تشکیل دهنده

  • روغن درخت چای 2 تا 3 قطره
  • روغن بادام شیرین یک قاشق غذاخوری

 نحوه استفاده

روغن درخت چای و روغن بادام شیرین را با هم مخلوط کنید، سپس با استفاده از انگشتان دست، پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه، سر را با شامپو بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

روش دوم

یک یا دو قطره روغن درخت چای را با 28 گرم شامپو معمولی مخلوط کنید، سپس مو را با شامپو بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن لیمو

روغن لیمو یک درمان موثر برای پوست سر است که ریزش مو و خارش شدید پوست سر را از بین می برد، زیرا حاوی خواص ضد باکتریایی و خواص ضد عفونی کننده است و از رشد باکتری ها در پوست سر جلوگیری می کند. علاوه بر این، این روغن سبب تحریک فولیکول های مو شده و به تقویت و رشد مو کمک می کند.

 مواد تشکیل دهنده

  • روغن لیمو 3 تا 5 قطره
  • شامپو معمولی مقدار کمی

نحوه استفاده

روغن لیمو را به کمی شامپو معمولی اضافه کنید، سپس آن را روی پوست سر قرار دهید. به مدت 2 دقیقه آن را بر روی سر به آرامی ماساژ دهید و در انتها آن را با آب بشویید. از این روش دو بار یا سه بار در هفته استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

 

روغن آویشن

روغن آویشن با تحریک پوست سر به رشد مو کمک می کند. علاوه بر این، از ریزش مو جلوگیری کرده و مشکلات پوست سر را نیز کاهش می دهد .

 مواد تشکیل دهنده

  • روغن آویشن 2 تا 3 قطره
  • روغن اسطوخودوس 3 قطره

 نحوه استفاده

ابتدا روغن ها را با هم مخلوط کنید. سپس، پوست سر با استفاده از این مخلوط به آرامی ماساژ دهید. حال اجازه دهید این ترکیب برای 20 تا30 دقیقه روی سر باقی بماند. در انتها سر را با شامپو بشویید. این روش را دو بار یا سه بار در هفته تکرار کنید.

روغن بابونه

روغن بابونه به درمان شوره سر، خارش کمک می کند و همچنین درماتیت، پسوریازیس و دیگر مشکلات مربوط به پوست سر را درمان می کند. لازم به ذکر است این روغن نیازی به شستشو ندارد، زیرا این روغن غیر چرب است.

روش اول

مواد تشکیل دهنده

  • روغن بابونه سه قطره
  • روغن جوجوبا 2 قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

روغن های مزبور را با هم مخلوط کنید، سپس با استفاده از این ترکیب، پوست سر را ماساژ دهید. می توانید این مخلوط را یک ساعت روی سر گذاشته و در نهایت آن را بشویید. حتی می توانید قبل از خواب از این روغن ها استفاده کرده و صبح روز بعد آن را با یک شامپو ملایم بشویید. بهتر است از این روش دو بار یا سه بار در هفته استفاده کنید.

 روش دوم

10 قطره روغن بابونه را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید. سپس بعد از شستن موها با شامپو معمولی آن را به عنوان شستن نهایی مو استفاده کنید.

 

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

 

روغن آرگان

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد معدنی ضروری است که به تغذیه مو کمک می کند و سبب پر پشت شدن مو نیز می شود.

روش استفاده

روغن آرگان را کمی گرم (نه خیلی داغ) کرده و پوست سر خود را با این روغن به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید این روغن را بر روی سر خود برای ساعت ها نگاه دارید. برای مثال می توانید قبل از خواب از این روغن استفاده کرده و صبح روز بعد موهای خود را بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید آن را دو بار در هفته استفاده کنید.

روغن رزماری و حنا

روغن رزماری یک روغن مفید برای انواع مو است، زیرا حاوی روغن های معدنی یا پارابن نمی باشد. همچنین، از بروز ریزش مو جلوگیری می کند. به علاوه، باعث رشد مو و جلوگیری از طاسی زودرس در مردان می شود. این روغن در ترکیب با حنا برای مو بسیار سودمند است. از ویژگی های آن می توان به رایحه دلپذیر، غیر چسبناک بودن و مناسب برای انواع مو، اشاره کرد.

روغن زیتون

روش اول

 مقداری روغن زیتون را گرم کرده و به کمک آن پوست سر را ماساژ دهید. این روغن را برای مدت 30 تا 45 دقیقه و یا قبل از خواب استفاده کرده و صبح روز بعد با استفاده از یک شامپو بدون گوگرد، مو را بشویید. روغن زیتون برای اضافه کردن نرمی و پر پشتی مو استفاده می شود.

روش دوم

روغن زیتون را کمی با عسل مخلوط کنید، سپس مخلوط را روی مو قرار دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. این عمل را یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن کرچک

ماساژ پوست سر با استفاده منظم از روغن کرچک طبیعی، باعث ضخیم شدن مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند، زیرا حاوی اسیدهای چرب و ویتامین ای است.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن کرچک 5 تا 8 قطره
  • روغن نارگیل 5 تا 8 قطره

نحوه استفاده

مخلوط روغن های مزبور را در مقادیر مساوی گرم کنید و آن را با حرکات دایره ای بر روی پوست سر ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه سر را با شامپو معمولی بشویید. یک بار در هفته این روند را تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان چربی موی سر با 8 روش گیاهی و خانگی

 

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای درمان ریزش مو، تحریک رشد آن، و همچنین کاهش استرس استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن اسطوخودوس 3تا 4 قطره
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

مخلوط این روغن ها را روی پوست سر قرار دهید و سپس آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت یک ساعت سر را کاملا با یک شامپو ملایم بشویید. جهت تقویت و رشد مو این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا باعث افزایش رشد مو می شود و با فعال شدن گردش خون و فولیکول های مو به تقویت آن کمک می کند. همچنین، حاوی خواص مرطوب کننده است و برای موهای خشک و آسیب دیده بهترین درمان می باشد.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن جوجوبا یک قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

روغن جوجوبا را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی پوست سر قرار دهید. بهتر است از این ترکیب قبل از خواب، به هنگام شب، استفاده کرده و صبح روز بعد سر را کامل بشویید. برای دریافت نتایج بهتر این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

 

فواید روغن های گیاهی و طبیعی برای مو

روغن های گیاهی و طبیعی دارای فواید بسیاری است که به مراقبت از مو کمک می کند. از جمله:

  • تحریک رشد مو و تغذیه فولیکول ها، باعث رشد آن ها در یک محیط سالم پوستی می شود.
  • مو را تقویت کرده و فولیکول های مو را جهت رشد، تحریک می کنید.
  • این روغن ها علاوه بر درمان ریزش مو، به حفظ ریشه موهای سالم کمک کرده و به افزایش رشد مو کمک می کنند.
  • به عنوان مرطوب کننده های طبیعی استفاده می شوند. این روغن ها علاوه بر حفظ رطوبت مو، از خشکی مو جلوگیری کرده و به بازسازی موهای آسیب دیده نیز کمک می کند.

روش های مراقبت از مو

  • برای تقویت و رشد مو، قبل از هر چیز داشتن یک برنامه غذایی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید از ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین ای و ویتامین ث در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. همچنین، مصرف میوه و سبزیجات تازه به داشتن موهای سالم کمک می کند.
  • هر 6 ماه یکبار برای حفظ سلامتی مو، قسمت انتهایی آن را کوتاه کنید. با این کار ریشه مو بیشتر تغذیه شده و به آن ها آسیب نمی رسد.
  • از مصرف روزانه شامپو ها به منظور حفظ چربی های طبیعی تولید شده توسط مو، اجتناب کنید، لازم به ذکر است که بیشتر شامپوهای شیمیایی چربی طبیعی مو را از بین می برده و سبب آسیب می شوند.
  • توصیه می شود موهای خود را پس از حمام کردن با آب سرد بشویید. این کار موها را سالم نگه می دارد و از آسیب دیدن به ریشه مو نیز جلوگیری می کنید.
  • یک بار در هفته از روغن های گیاهی برای مو به صورت گرم استفاده کنید. ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی که گرم شده اند، سبب تحریک فولیکول های مو شده و به رشد مو کمک می کند. شما می توانید برای مدت 10 دقیقه از یکی از روغن ها به صورت گرم استفاده کنید و سپس شامپو بدون سولفور بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تسکین درد آرتروز، تقویت مو، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، درمان لکه های صورت و دست ورفع سیاهی دور چشم بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0