topNotif

با خود در آرامش باشیم

1340 بازدید
19 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با خود در آرامش باشیم !

روزی که یاد بگیرید خود را دقیقا همان گونه که هستید بپذیرید و صدایی را که در درونتان هر کاری انجام می دهید و هر که را در اطراف شماست را مورد انتقاد قرار می دهد خاموش کنید، آن روز به نیروی فردی خود خواهید رسید.

کمال گرایی شما را محدود می کند، می گوید فقط موقعی باید حرکت کرد که همه چیز کامل باشد و زمان مناسب باشد، اگر این گونه باشید این نگاه به احتمال زیاد بسیاری از شادی های زندگی را از شما دور خواهد کرد و نکوهشگر درونتان مانع لذت بردن شما از تجارب آن شادی ها که ضرری برایتان ندارند می شود.

کمال گرایان میزان یادگیری و احتمالات را در نظر نمی گیرند. آن ها اغلب در مسیر به تحقق رساندن رویاهایشان بدون تحرکند. پیش از حرکت خود را متوقف می کنند و از خود می پرسند آیا برای این شغل بدون نقص هستم ؟ الان زمان مناسبی برای این کار است یا نه ؟ و … آن ها می خواهند دنیایشان بی عیب و نقص باشد و این امر رویاهایشان را از بین می برد.

با پذیرفتن خود واقعی تان روح خود را آزاد می کنید

اگر بپذیرید که در هر موقعیت جدیدی آنچه در حد توانتان انجام می دهید و باور کنید که همان برای شما بهترین است، آنگاه می توانید آزادنه و راحت در زندگی به جلو بروید. با پذیرفتن خود واقعی تان روح خود را آزاد می کنید و آزادی روح یعنی در آغوش کشیدن خلاقیت، پذیرفتن ریسک، لذت بردن و بازی کردن با فرصت هایی که در زندگی پیش پایتان قرار می گیرند.

با خود در آرامش باشیم

با خود در آرامش باشیم

هنگامی که تصمیم بگیرید دیگر خود را مورد انتقاد قرار ندهید و کمال گرایی مطلق را کنار بگذارید، تجارب و پروژه های خلاق به سراغتان می آیند و شما می دانید که از پس آن بر خواهید آمد زیرا نتیجه اهمیتی ندارد.

کمال گرایی در هرکاری و انتقاد مداوم از خود دلیل اصلی تحقق نیافتن آرزوهاست. وقتی خود منفی و خشن ما هر تجربه ای را به انتقاد می کشاند و در مورد مردمی که با آن ها تماس داریم به سختی قضاوت می کند نتیجه آن پایین آمدن عزت نفس خواهد بود.

تجربه ثابت کرده است هر فردی باید از جایی شروع کند و همه مردم در ابتدای انجام کاری تازی اضطراب دارند. همه فکر می کنند افراد مجرب احتیاجی به یادگیری ندارند در حالی که این امر به هیچ وجه حقیقت ندارد. وقتی به خود اجازه رشد و پرورش روحمان را بدهیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم. برعکس اگر خود را ملامت کنیم ممکن است آرزوهایمان را برای همیشه از دست بدهیم.

دلیل آن که صدای خشن درونتان به شما نهیب می زند و ملامتتان می کند این است که می خواهد کار احمقانه ای نکنید. بخشی از شما نمی خواهد با هیچ ملامت و مخالفتی رو به رو شود. به این ترتیب نکوهشگر درونتان شما را متقاعد می سازد که هر کاری ارزش ریسک کردن را ندارد مگر آنکه صد در صد مطمئن باشید با موفقیت رو به رو خواهید شد.

صدای نکوهشگر درون مانند موجود کوچکی می ماند که با پاسخ گفتن از سوی ما قوی تر و قوی تر می شود و می تواند آنچنان بلند و رسا به گوشمان برسد که بی چون و چرا آن را بپذیریم. به این ترتیب هر روز اعتماد به نفسمان بیشتر تحت فشار قرار می گیرد و بنیاد شخصیتی مان لرزان می شود و احساس می کنیم دیگر چیزی نداریم به دنیا بدهیم یا اینکه یک روز بالاخره یک نفر خواهد فهمید که واقعا که هستیم.

 

همچنین بخوانید: چگونه مالک رویای خود می شوید ؟

 

خود را قوی کنید

برای آن که خود را قوی کنیم و به زندگی مان رنگ شادی دهیم باید خلاقیت هایمان را زنگارزدایی کنیم. از لذت های کوچک زندگی خشنود گردیم و آن ها را بپذیریم تا ما را به شادی و لذت های بزرگ رهنمون کنند. به طور مثال نقاشی کردن برای سرگرمی، طراحی، آواز خواندن، رقصیدن بی آنکه نگران چیزی باشید. ملاقات کسانی که شخصیتی متفاوت دارند، سفالگری، داستان نویسی، کاردستی و … همه لذاتی هستند که خیلی راحت می توان آن ها را به دست آورد.

نکوهشگر درون قادر است روح و شادی زندگی را از بین ببرد و باعث شود هرگز قدمی برای رسیدن به رویاهایمان برنداریم، مگر مطمئن شویم خطر یا شکستی وجود ندارد. با سرزنش و قضاوت های دائم خود را از ریسک احتمالی هر کاری باخبر کنیم. خود را دائما به سوی نتایج بهتر و کامل تر سوق دهیم تا جایی که از پا در آییم و همه چیز را رها کنیم. موجود موهوم و کمال گرا و منتقد درونمان از ما توقع دارد در هر کاری استاد باشیم. چنین دیدگاهی دیگر فرصتی برای یادگیری و رشد به انسان نمی دهد، خود را همان طور که هستید، با تمام نقص ها و کاستی ها، ضعف ها بپذیرید و با خود در صلح درونی باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس ایتالیایی را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0