topNotif

با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3

1936 بازدید
27 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آیا می خواهید با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3 ؟

این مقاله در ادامه مقاله قبلی در خصوص آشنایی با خواص سیر نوشته شده است. در این مقاله نیز می خواهیم به بررسی خواص سیر بر سلامتی انسان بپردازیم. سیر به دلیل برخورداری از خواص دارویی بی نظیر، کاربردهای گسترده ای در زمینه بهداشت و سلامت دارد و از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده فراوان بوده است.

تاثیر سیر در درمان ناراحتی های مغزی :

روزی دکتر گاراگزی در مجله ی پزشکی به مقاله ای برخورد در این مقاله پزشکان چینی به علت نداشتن امکانات و بودجه برای تهیه آنتی بیوتیک از یک روش قدیمی مرسوم در چین استفاده کردند و به جای آنتی بیوتیک مذکور برای معالجه ی بیماران مغزی دارای عفونت شدید و ناشی از مننژیت سیر را به صورت خوراکی و تزریقی مصرف کردند، از 16 بیماری که به این طریق مداوا شده اند و سیر به آن ها داده شده بود 11 مورد جان سالم به در بردند و شفا یافتند یعنی اثر شفا بخشی سیر در این بیماری شدید حدود 68 درصد بوده است.

حاصل کار چشم گیر بود و نتیجه ی خوبی به دست آمده بود و با توجه به این که عفونت معمولا داخل نخاع و مغز ایجاد می شود و در این حالت عده ای از قوی ترین آنتی بیوتیک ها نیز نمی توانند از سد خونی مغز عبور کرده و در آن جا به باکتری حمله نمایند.

نتیجه به دست آمده از مصرف سیر در انهدان باکتری بیماری زا بسیار جالب و امید بخش بوده است و معنی این دست آورد این است که سیر و یا لااقل ماده ی فعال موجود در سیر پس از ورود در جریان خون و در مایع نخاعی به داخل مغز راه یافته و به دشمن حمله نموده و باکتری را منهدم کرده است در حالی که هیچ نوع عوارض جانبی قابل توجهی از آثار سیر برخلاف آثار جانبی شدید آنتی بیوتیک های شیمیایی دیده نشده است.

با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3

با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3

خواص آنتی بیوتیک سیر :

در حقیقت در دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک سیر داروی انتخابی پزشکان بر ضد سل بوده است، پس از چند قرن مدیر یک موسسه ی بزرگ درمانی سل درد ابلین نتایج بسیار درخشانی از مصرف سیر به صورت خوراکی و بخور و مالیدن به سینه چون مرهم در معالجه ی سل به دست آورد و در همان اوان در شهر نیویورک یک پزشک معروف بیمه کاربرد 54 نوع روش مختلف معالجه ی سل را مقایسه نمود و نتیجه گرفت که معالجه با سیر از سایر روش ها موفقیت آمیز تر بوده است.

مصریان قدیم سیر را می پرستیدند، پلی نی که در قرن اول قبل از میلاد مسیح می زیسته سیر را برای معالجه ی بیش از 61 بیماری توصیه می کرده است و حتی لوئی پاستور دانشمند معروف میکروب شناس عصاره ی سیر را در ظرف کشت باکتری ها ریخت و مشاهده کرد که کلیه ی باکتری ها از بین رفتند.

طی سال های متمادی محققان در آثار سیر در خون مطالعه کردند و نشان دادند که سیر در کاهش فشار خون و مبارزه با انعقاد خون مفید است، سیر به دلیل داشتن آلیسین که منشا بوی تند سیر است و در حال حاضر تلاشی آغاز شده که این ماده را به صورت داروی شیمیایی تهیه و به کار برند.

 

با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3

با خواص دارویی سیر آشنا شوید 3

دیگر خواص سیر :

سایر مطالعات و تحقیقات بین المللی که در مورد سیر انجام شده و صد ها مدارک تحقیقات جدید که مورد بررسی قرار گرفته است خواص و کاربرد بسیار متعددی از سیر را نشان می دهد، برای محققان پزشکی قطعی است که سیر در تاخیر ابتلا به حمله های قلبی و سرطان و حمله های ناگهانی مغزی و تعداد زیادی از عفونت ها اثر مسلم دارد.

صد ها بررسی و مطالعات همه روشنگر این واقعیت هستند که طیف میکروب کشی سیر از وسیع ترین طیف ها بوده است، برای بیماری هایی نظیر سل و اسهال و اسهال خونی و حصبه و مسمومیت های غذایی ناشی از سم کلستریدیوم بوتولینوم که عوارض شدید درد شکم و سرفه های شدید و اتساع مردمک و اختلال هضم و غیره دارد نافع است.

سیر از نظر میکروب کشی قوی تر و موثر تر از هر نوع ماده ی ضد میکروب که تا حال شناخته شده می باشد و سیر در آن واحد ضد باکتری و قارچ و انگل و ضد ویروس است، در شوروی سابق سیر به نام پنی سیلین روسی معروف بوده است تا آن جا مصرف آن مرسوم بوده که طبق گزارشی در یک شیوع بیماری آنفولانزا یک بار حدود 500 تن سیر مصرف کرده اند و در روسیه خود پیاز سیر برای معالجه سرما خوردگی، سیاه سرفه و سرفه های شدید و اختلالات روده ای مصرف بسیار وسیعی دارد در لهستان سیر و فرآورده های آن برای کنترل و معالجه ی ناراحتی های کلیه و سو هاضمه و ذات الریه و نفروز (نوعی ناراحتی کلیه) در کودکان تجویز می شود.

 

همچنین بخوانید:  فواید شیر سیر و خواص اعجاب انگیز درمانی آن

 

فراموش نکنیم :

سیر بر ضد عفونت های قارچی از جمله عامل بیماری سل می جنگد و ظاهرا میکروب را منهدم می کند و در این مورد محققان چینی معتقدند و نتیجه گرفته اند که قسمتی از معالجه و اثر سیر مربوط به این است که سیر سیستم دفاعی بدن را تحریک و تقویت می کند و از آن طریق نیز بدن به کنترل بیماری فایق می شود، عصاره ی سیر به مقدار قابل ملاحظه ای قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می برد و بدن قادر خواهد بود که در مقابل حمله ی میکروب ها مقاومت نماید، سیستم دفاعی بدن خط اول یا خط مقدم جبهه ی جنگ بین بدن و میکروب ها است.

نتیجه ی تحقیقات نشان می دهد که سیر نه فقط برای بیماری های عفونی و سرطان بلکه برای بیماری ایدز نیز موثر است زیرا به احتمال زیاد قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهد، به این جهت برنامه ی تحقیقی وسیعی برای آثار سیر در کنترل ایدز طرح گردیده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیر را با خواص تقویت و استحکام مو، تقویت جریان خون در کف سر و درنتیجه افزایش رشد موها، تسکین درد دندان، بهبود سلامت قلب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0