topNotif

با انواع جوش های صورت و روش های درمان آن آشنا شوید

13182 بازدید
09 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با انواع جوش های صورت و روش های درمان آن آشنا شوید

مطمئنا اولین چیز ناراحت کننده در صورت، به خصوص برای خانم ها، یک جوش است. جوش صورت شناخته شده ترین مشکل پوستی است. در تابستان، این مشکل حتی بیشتر افزایش می یابد. اما آیا می دانید که انواع مختلفی از جوش وجود دارد و آن ها با یکدیگر متفاوت هستند؟ حال با انواع جوش صورت و روش های درمان آن آشنا شوید.

 

 انواع جوش صورت و روش های درمان آن

انواع جوش صورت و روش های درمان آن

 

انواع جوش های صورت و روش های درمان آن

جوش ها چهار نوع هستند. بعضی از آن ها به راحتی درمان می شوند اما برخی از آن ها مدت زمان طولانی برای بهبود لازم دارند. اگر صورت شما مستعد جوش است، سریع شروع به خود درمان نکنید، بلکه اولین چیزی که شما باید در نظر بگیرید این است که، نوع جوش خود را شناسایی کنید.

جوش های طبیعی

چنین جوش هایی صورتی یا کمی قرمز رنگ هستند. آن ها معمولا با یک لایه سفیدکه از داخل پر از چرک هستند پوشیده شده اند. با رشد باکتری ها، تورم شروع می شود و مایع سفید یا چرک آن بیشتر می شود. جوش هایی مانند این بسیار آسان درمان می شوند. برای درمان این نوع از جوش ها می توانید از کرم های بنزوئیل پروکساید و اسید سالیسیلیک (Salicylic acid)، استفاده کنید. این دو ترکیب خاصیت لایه برداری دارند. اسید سالیسیلیک سلول های مرده را از بین می برد و تا حدی چربی و چرک را از منافذ خارج می کند. اما، بنزوئیل پروکساید (با نام تجاری Pangel) علاوه بر خاصیت لایه برداری بیشتر درصدد مبارزه با باکتری ها عمل می کند. توصیه می شود، هر دو ترکیب دو مرتبه در شبانه روز استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: بهداشت و درمان پوست های جوش دار

 

جوش های توده ای

جوش های توده ای و بدون چرک، خطرناک ترین و دردناک ترین جوش ها هستند که در پوست رخ می دهند. آن ها می توانند در هر بخش از صورت ایجاد شوند. آن ها حاوی سلول های قرمز و سفید، چربی و باکتری است. جوش های بزرگ توده ای چند ماه طول می کشد تا بهبود یابند. این نوع جوش ها با کمک محصولات ساده درمان نمی شوند. برای درمان آن ها، مهم است که از متخصص پوست کمک بگیرید.

جوش های سرسیاه و سر سفید

این جوش ها دو نوع سرسیاه (باز) یا سرسفید (بسته) هستند. چنین جوش هایی زمانی اتفاق می افتند که منافذ پوستی توسط چربی ها یا سلول های مرده مسدود می شوند. البته این جوش ها ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشند. گاهی مصرف بی رویه از محصولات آرایشی، باعث تشدید آن ها نیز می شود. در هنگام برخورد با هوا، جوش ها در اثر اکسیداسیون سیاه می شوند. در حالی که جوش های سر سفید زمانی شکل می گیرند که آن در داخل پوست بوده و نمی توانند توسط هوا اکسید شود. هر دو این جوش ها با محصولات معمولی قابل درمان نیستند. برای از بین بردن جوش های سرسیاه و سر سفید، اسید سالیسیلیک تاثیر خوبی بر آن ها دارد.

 جوش های بزرگ

این جوش های قرمز رنگ از وسط زرد یا سفید هستند. هنگامی که چربی و باکتری ها عمیق در داخل منافذ می رسند، سلول های سفید خون سعی می کنند با این عفونت مبارزه کنند. درمان این نوع جوش بسیار مهم است و باید تنها با اقداماتی که توسط متخصص پوست انجام می شود، درمان شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق شاطره را با خواص ضد حساسیت ها،تصفیه کننده خون، صفرابر، اشتهاآور، معرق، رفع بیماری های پوستی، ادرارآور، ضد زردی، تقویت لثه و جلوگیری از خونریزی آن، هضم کننده غذا،رفع کمبود ویتامین ث در بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0