topNotif

این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

1609 بازدید
30 بهمن 97
بهاره
,

مراقب باشید! این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

با نزدیک تر شدن به ماه های پایانی سال و شروع گرده افشانی گل ها، مشکلات آلرژی و یا حساسیت های فصلی نیز شروع شده و یا به اوج می رسند. شاید احساس می کنید که هر سال آلرژی فصلی شما وخیم تر می شود. برخی افراد، این مشکل را به دلیل حضور در فضای باز به مدت طولانی دانسته و برخی آلودگی هوا را مقصر اصلی می دانند. اگرچه این مشکلات در وخیم تر شدن حساسیت فصلی بی تاثیر نیستند، اما برخی اشتباهات ساده نیز می تواند سبب بروز این مشکل شود. بنابراین، مراقب باشید، این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند.

 

این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

 

 چرا آلرژی فصلی هر سال بدتر می شود؟

پاسخ به این سوال در تحقیق پژوهشگران پنهان است. یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که با گرم شدن هر چه بیشتر زمین، میزان دی اکسید کربن نیز افزایش می یابد. متاسفانه، با افزایش دی اکسید کربن، گیاهان واکنش نشان داده و گرده بیشتری را تولید می کنند. در نتیجه، گرده افشانی بیشتر منجر به وخیم تر شدن آلرژی فصلی می شود. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد علاوه بر فصل گرده افشانی (بهار)، در فصل های دیگر نیز نشانه های آلرژی را دارند، زیرا با گرم تر شدن زمین و کوتاه شدن فصل سرما، گیاهان مدت زمان بیشتری گرده‌افشانی می کنند. به این ترتیب بهتر است از انجام اشتباهانی که باعث بدتر شدن آلرژی فصلی می شود، جلوگیری کنید.

این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

باز کردن درب ها و پنجره ها

در حالت ایده آل باید تمام مواردی که باعث تشدید حساسیت فصلی شما می شود، از خود دور کنید. اولین نقطه که حائز اهمیت است خانه می باشد. زمانی که خبری از گرده ها نباشد آلرژی شما هم کاهش می یابد اما، با باز کردن درب و پنجره ها، شما گرده ها را به خانه تان دعوت می کنید و این باعث بدتر شدن آلرژیی می شود. بهتر است برای تغییر هوای خانه از تهویه های هوا استفاده کنید و از باز کردن درب و پنجره ها اجتناب کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

 

تعویض نکردن فیلترهای تهویه هوا

تعجب نکنید، دستگاه های مورد استفاده تهویه هوا در خانه نیز باعث بدتر شدن وضعیت شما می شود. اگرچه تهویه های هوا برای ورود هوای بهتر و عاری از آلودگی است اما، اگر فیلتر دستگاه تهویه، برای مدت طولانی تعویض نشود، منبع آلودگی و گرده ها محسوب می شوند. بنابراین، اگر برای مدت طولانی فیلترهای دستگاه تهویه منزلتان را تعویض نکردید، هر چه سریع تر اقدام کنید.

تعویض نکردن لباس ها

اگر بیشتر روزتان را در فضاهای سبز و بیرون از خانه سپری می کنید، منتظر بدتر شدن آلرژی فصلی خود باشید. با قرار گرفتن در فضای باز برای مدت طولانی، تمام گرده ها بر روی لباس ها و نقاطی که با لباس پوشیده نشده اند، می نشینند و این اصلی ترین علت وخیم تر شدن آلرژی فصلی می باشد. عوض کردن لباس و حمام کردن بهترین نتیجه را برای کاهش علائم آلرژی در پی دارد. اگر شما با همان لباس های آلوده وارد منزل شوید و حتی روی تخت خواب خود بنشینید، مطمئنا به هنگام شب خواب آرامی نخواهید داشت. به این ترتیب، بعد از ورود به خانه هرچه سریعتر حمام کرده و تمام لباس های خود را عوض کنید.

پوشیدن کفش ها و نگهداری آن در منزل

فقط لباس های شما منبع گرده های ناخواسته و آلرژی نیستند. شاید تعجب کنید، اما کفش ها نیز یکی از مهمترین عواملی هستند که گرده ها را در خود نگاه می دارند و می توانند آن ها را به نقاط دیگر منزل از جمله فرش ها انتقال دهند. شاید شما هم جز آن افرادی باشید که کفش های خود را در خانه و حتی کمد لباس های خود نگه می دارید. پس بدانید شما ناخواسته آلرژی فصلی خود را تشدید می کنید. بنابراین، از پوشیدن کفش ها در منزل و همچنین، نگداری آن ها در خانه خودداری کنید.

امیدوارم بتوانید با اجتناب از این اشتباهات کوچک، از تشدید آلژی فصلی خود جلوگیری کرده و علائم آن را نیز کاهش دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست درخت بید را با خواص جلوگیری از لخته شدن خون، درمان دردهای مفصلی، تسکین میگرن و سردرد، درمان تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0