topNotif

ایده های ساده برای دکوراسیون خانه 

2123 بازدید
23 شهریور 99
مروارید
,,

ایده های ساده برای دکوراسیون خانه  

یکی از واقعیت هایی که بسیاری از خانم های خانه دار متوجه آن نیستند این است که طراحی دکوراسیون خانه مبلمان اطرافمان بر یکپارچگی بصری و روانی ما تاثیر می گذارد و برای داشتن خانه ای سالم و تمیز نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. با ایده های ساده برای دکوراسیون که در این مقاله به برخی از آن ها می پردازیم می توانید سلامت روحی و جسمی خود را ارتقا دهید، پس با ما همراه باشید.

 

ایده های ساده برای دکوراسیون خانه 

ایده های ساده برای دکوراسیون خانه

 

ایده های ساده دکوراسیون برای داشتن اتاق های سالم

ایده های بسیاری وجود دارد که برای داشتن خانه ای سالم و راحت (چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی) به زنان خانه دار توصیه می شود و از جمله این ایده ها موارد زیر می باشد:

ایده های ساده دکوراسیون برای پذیرایی خانه

پذیرایی یکی از اتاق های اصلی است که خانواده روزانه در آن با یکدیگر ملاقات می کنند و برای سالم سازی روح و چشم می توانید گیاهان سبز را در گوشه و کنار اتاق قرار دهید. روی نور مناسب در هال تمرکز کنید، با توزیع نور طبیعی که صبح از طریق پنجره ها می رسد و هدایت نور مصنوعی در شب به روشی مناسب که به شما برای داشتن دید خوب، مطالعه و آرامش کمک کند. همچنین کلیه امکانات رفاهی و تفریحی مانند تلویزیون، فیلم، تلفن و… باید در اتاق نشیمن مطابق با نیازهای خانواده فراهم باشد.

تغییراتی ناچیز و کوچک در دکوراسیون می تواند ظاهری چشم نواز و بسیار جذاب در اتاق پذیرایی ایجاد کند. اینکه بدانید چطور از فضاهای مختلف خانه استفاده کنید می تواند اتاقی بی  نظم و کوچک را به فضایی آراسته و منظم تبدیل کند.

 

همچنین بخوانید: فنگ شویی گیاهان و تاثیر مثبت آنان در محیط خانه و محل کار

 

اتاق ها را بیش از حد شلوغ نکنید

بین یک اتاق با مبلمان شیک و منظم با یک اتاق پر از مبل که تناسبی با اندازه اتاق ندارد، تفاوت بسیار زیادی است. چیدمان مبل منزل شما بیش از اینکه باعث زیبایی اتاق پذیرایی شما شوند، باید سبب آرامش شما و مهمانانتان باشد.

در دکوراسیون، مبلمان باید به گونه ای چیده شوند که بتوانند تمامی فضاهای غیرقابل استفاده اتاق پذیرایی را در دسترس قرار دهند. همچنین فضای بین مبلمان باید به گونه ای انتخاب شود که رفت و آمد را ساده تر کند. چنانچه این چیدمان دکوراسیـون به صورتی باشد که اتاق کوچکتر نشان داده شود نه تنها باعث آسایش شما نخواهد بود، بلکه اتاقتان را بی نظم نیز نشان خواهد داد. اگر حس می  کنید که یک یا چند مورد از مبلمان شما نظم فضا را بر هم زده، هرچه سریع تر دکوراسیون آن را عوض کرده و یا حتی وسیله مورد نظر را بردارید.

پس در نظر داشته باشید که یکی از ایده های ساده دکوراسیون اتاق این است که اتاق ها را بیش از حد شلوغ نکنید مهم ترین موارد برای داشتن یک دکوراسیون خوب، نحوه چیدمان مناسب وسایل در جاهای مناسب هستند.

هیچ قاعده کلی برای دکوراسیون اتاق وجود ندارد. تنها با استفاده از تجربه و سلیقه شخصی می توان دریافت که چه چیزی را در کجا قرار دهید. برای این کار شاید لازم باشد چندین بار دکوراسیون را تغییر دهید یا حتی از دوستان و آشنایان خود نظرخواهی کنید. و در این صورت است که از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

ایده های ساده برای اتاق خواب

از آنجا که اتاق خواب اتاقی است که بیشترین زمان زندگی خود را در آن می گذرانیم، باید از شر تمام دستگاه های الکتریکی که دارای میدان الکترومغناطیسی هستند خلاص شویم، زیرا وسایل الکتریکی مانند ساعت های زنگ دار، لامپ ها، پتوهای برقی و تلویزیون همه می توانند بر سلامت جسم و روان افراد خانواده تاثیر بگذارند، ممکن است به تضعیف حافظه و بسیاری از مشکلات سلامتی که خطرناک ترین آنها بروز انواع مختلف سرطان است منجر شود. برای جلوگیری از این خطرات می توانید دکوراسیون اتاق را به صورت زیر تنظیم کنید:

  • سعی کنید هنگام بیرون آمدن از اتاق چراغ ها را خاموش کنید، حتی اگر چند دقیقه ای باشد، زیرا لامپ ها آلودگی ایجاد می کنند.
  • چیدمان مبل ها به گونه ای باشد که سه الی چهار متر از تلویزیون دور باشند.
  • روکش مبل ها و تخت خواب را با دقت انتخاب کنید، زیرا بسیاری از آنها از پلی استر یا اکریلیک ساخته شده اند و این مواد در صورت تماس با بدن انسان، گرم می شوند و گازهایی را تحریک می کنند که باعث تحریک پوست و چشم می شوند و روکش های پنبه ای را جایگزین آنها کنید.
  • کمی قبل از خواب از پتوهای برقی استفاده کنید و به محض خوابیدن آن را از برق بکشید.

پرده های خانه

هنگام انتخاب پرده برای خانه، پارچه های آن باید از پارچه هایی باشد که حاوی الیاف طبیعی مانند پنبه یا ابریشم باشد، زیرا این پرده ها از پلاستیک و پلی استر سالم ترند.

آشپزخانه

خانم های خانه دار مدت زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند بعلاوه صرف غذا در آشپزخانه موجب می شود ساعات زیادی از روز افراد خانواده در آشپزخانه گرد هم آیند، بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه، مقدار هوا و نور وارد شده به آن بسیار حائز اهمیت است. باید به تهویه صنعتی که برای تهویه هوا مستقیم بالای اجاق گاز است، توجه شود تا تهویه هوا به خوبی صورت گیرد و از نور کافی (نور طبیعی یا مصنوعی) نیز برخوردار باشد. آشپزخانه باید از اتاق خواب دور باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر ۱۰ عددی را با بهترین کیفت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0