اگر می خواهید حافظه قوی داشته باشید این نکات را به خاطر بسپارید

1410 بازدید
18 آذر 97
سمانه
,

به خاطر بسپارید که از یاد نبرید.

پنج دقیقه بعد از کسب اطلاعات جدید نکات کلیدی موضوع را در سرتان مرور کنید. اگر بعضی از مطالب را فراموش کرده اید اصلا نگران نباشید. یکی دو ساعت بعد همین کار را دوباره انجام بدهید و با فاصله همین کار را بکنید. با این روش می توانید اطلاعات جدید را به آنچه از سال ها قبل در انبار حافظه خود گرد آورده اید، بیفزایید.

سوال کنید.

به فرض اگر لازم است که وزن مخصوص شیر شکلات را در خاطر حفظ کنید مثل حریفی که موقعیتش به مخاطره افتاده باشد، موضوع را به شکل یک سوال به ذهنتان بسپارید یا وقتی چترتان را زمین می گذارید از خودتان بپرسید چترم را دارم کجا می گذارم؟ جلوی در، این روش موثری است که به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که می خواهید به حافظه بسپارید.

توجه به خرج بدهید.

عدم توانایی در به خاطر آوردن یک اسم یا یک مطالب خیلی ساده فقط از روی تنبلی است. بنابراین وقتی می خواهید موضوع یا اسم تازه ای را یاد بگیرید، گوش هایتان را خوب به کار بیندازید. با جریان انفعالی برخورد نکنید. فرض را بر این نگذارید که آنچه می خواهید بعدا به خاطر خواهید آورد بلکه بدانید برای این کار باید کمی تلاش کنید. حافظه مثل قلب نیست که به طور خودکار عمل کند.

حافظه قوی

حافظه قوی

عادت هایی داشته باشید.

عادتی بودن یک عادت خوب است.کلیدها، کیف، کیف پول، تمبرها و سایر وسایلتان را هر شب در یک جای به خصوص بگذارید. به این ترتیب احتمال اینکه بدانید آن ها را کجا گذاشته اید بیشتر می شود. جای خاصی را برای مطالعه کردن در نظر بگیرید تا حکم عادت را برایتان پیدا کند. از زنگ ساعت آشپزخانه به این منظور استفاده کنید که یادتان بیاورد بچه ها را از مدرسه بردارید یا به شرکت گاز زنگ بزنید و… به این شکل استفاده بیشتری برایتان دارد تا اینکه بخواهد به ما یادآور شود تخم مرغ هایتان چه زمانی پخته شده اند.

بازی کنید.

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اینکه ذهن خود را دقیق و فعال نگه دارید این است که شطرنج بازی کنید. یا به حل کردن جدول و انجام بازی های فکری بپردازید.

ظرافت به خرج بدهید.

وقتی سعی می کنید اسم یا اطلاعاتی را به خاطر بسپارید با آن عبارتی درست کنید که به سادگی در یادتان بماند.

بر حسب حروف الفبا منظم کنید.

اگر تلاش می کنید همه کارهایی را که می خواهید در عرض روز انجام بدهید به خاطر بسپارید یا نام تعدادی از موادمعدنی را برای کلاس درس حفظ کنید سعی کنید آن ها را برحسب حروف الفبا ردیف کنید. این تنها یک روش برای به خاطر سپردن فهرست به خصوصی که مورد نظر شماست نمی باشد، بلکه راه خوبی برای تقویت حافظه تان نیز است و حکم حرکاتی را دارد که در سالن ورزش برای تقویت عضلات خودتان انجام می دهید.

تمرین کنید.

زیرا مطالعات نشان می دهند افراد مسنی که به اندازه جوان ترها تمرین می کنند سیستم عصبی آن ها هم به همان اندازه کار می کند. سیب زمینی پخته بخورید چون حاوی مقدار زیادی ویتامین ب 6 می باشد که احتمالا به تقویت حافظه طولانی مدت شما کمک می کند.

جایگاهی به آن بدهید.

سعی کنید مطلب را به یک وسیله معمولی منزل ارتباط بدهید. لازم نیست که آن وسیله و مطلب شباهتی به هم داشته باشند یا چیز مشترکی میان آن ها وجود داشته باشد.

 

همچنین بخوانید: اعجاز صبحانه و تاثیر آن در حافظه

 

برای خودتان داستانی سر هم کنید.

سعی کنید داستانی بسازید که آنچه را می خواهید به خاطر بسپارید در متن خود داشته باشد. مثلا عبارتی تحت عنوان گسا 765 سر هم کنید که به یادتان بیاورد یک گاو سفید 765 مرتبه افتاد.

به جزئیات توجه کنید.

سعی کنید شکل سنجاقی را که استاد شما به یقه کتش زده است به خاطر بسپارید. یا در حافظه تان ثبت کنید که وقتی مشغول خواندن بودید نور چگونه وارد اتاق می شد. این کار به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که به مغز سپرده اید، به خاطر بیاورید.

حافظه تان را تمرین بدهید.

حافظه خود را در حکم عضله ای فرض کنید که نیاز به مقدار زیادی تمرین دارد. هر روز زمانی را برای به خاطر آوردن حقایق زندگی خود که در پرده ابهام فرو رفته اند در نظر بگیرید. شماره تلفن زمان کودکی تان، شماره رمز قفسه مخصوص دوران دبیرستانتان، نام همسر مطلقه تان و… این به سادگی تمرین کی گل و روش موثری است برای اینکه تار عنکبوت های مغز خود را بتکانید. یا فقط جزئیات اتاقی را که در آن هستید، به خاطر بسپارید. در حالی که در صف یک مغازه خوار و بار فروشی ایستاده اید، نام ده کالا را به حافظه تان بسپارید یا وقتی در مطلب پزشک منتظر هستید چند تاریخی را که در مجله به چشمتان می خورد،حفظ کنید. پس از ترک آن مکان سعی کنید چیزهایی را که حفظ کرده اید، دوباره به خاطر بیاورید.

تکرار کنید و دست از تکرار کردن برندارید.

مطلب را در هر فرصتی چه در مکالماتتان و چه پیش خودتان تکرار کنید. وقتی کسی را برای نخستین بار ملاقات می کنید سعی کنید او را به دیگران معرفی کنید. مثلا به او بگویید خب آقای فلانی چند وقت است وارد این مهمانی شده ای؟ آیا صاحبخانه را می شناسی و .. ممکن است آن ها فکر کنند شما کمی کندذهن هستید اما نام آنها در خاطرتان می ماند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0