topNotif

افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده

2189 بازدید
21 خرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده شفا بخش

گیاهان و ادویه ها نه فقط مزه غذاها را افزایش می دهند، بلکه آن ها سلامتی ما را نیز زیاد می کنند. از هزاران سال پیش از گیاهان برای مداوا و درمان بیماری ها استفاده می شده است. امروزه نیز دانشمندان با علم مدرن تاثیرات گیاهان دارویی را بر افراد مختلف تایید کرده اند و از آن در تهیه انواع داروهای پزشکی استفاده می کنند. حال در این مقاله چگونگی افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده شفا بخش را بررسی خواهیم کرد.

 

افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده

افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده

 

افزایش سلامتی بدن با 7 گیاه طبیعی و ادویه فوق العاده

1- دارچین

مقداری دارچین در جودوسر یا شیر خود اضافه کنید. دارچین بسیار خوشمزه است که گاهی باور فواید زیاد آن دور از ذهن به نظر می رسد. دارچین قند خون را در افراد دیابتی تنظیم می کند. مصرف روزانه نصف یا یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین دو بار در روز باعث کاهش میزان تری گلیسیرید و کلسترول در حدود 30% می شود. دارچین دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است و اعتقاد متخصصان این است که دارچین به جذب ویتامین ای در بدن کمک می کند. دارچین در برخی افراد سوزش سردل را کاهش می دهد و استفاده روزانه از آن سلامتی را افزایش می دهد.

2- زنجبیل

تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که زنجبیل باعث کاهش درد و تورم در افرادی که از آرتریت رنج می برند، می شود. همچنین زنجبیل برای از بین بردن تهوع و کنترل استفراغ در افراد موثر است. زنجبیل سردردهای میگرنی و مشکلات شکمی را از بین می برد.

3- مریم گلی

یکی از گیاهان دارویی که منجر به افزایش سلامتی بدن می شود، گیاه مریم گلی است. اگر مشکلات شکمی و خشکی و درد گلو دارید، مقداری مریم گلی را بجوشانید و از آن استفاده کنید. مریم گلی باعث کاهش گلودرد می شود. تحقیقات نشان می دهند مریم گلی مشکلات آلزایمری را کاهش می دهد. در تحقیقاتی که بر روی تعدادی دانش آموز انجام شده است، دانش آموزانی که مریم گلی مصرف کرده بودند، قدرت حافظه شان افزایش یافته و نتایج امتحانات بهتری داشتند، همچنین خلق و خوی بهتری در آن ها دیده شده است.

4- رزماری

گیاه رزماری آنتی اکسیدان قوی است که باعث افزایش گردش خون در مغز و محافظت مغز در مقابل رادیکال های آزاد می شود. رزماری باعث کاهش ابتلا به سکته مغزی و بیماری های مغزی همچون آلزایمر می شود. رزماری قدرت تمرکز و فعالیت مغز را افزایش می دهد و باعث تقویت حافظه می گردد. علاوه بر این، رزماری اسیدهایی در خود دارد که با باکتری ها مقابله می کنند و همچنین سلامت گوشت حیوانات قابل خوردن را افزایش می دهد. رزماری باعث افزایش گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد هاضمه می شود و در مجموع به افزایش سلامتی بدن کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  7 ادویه سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری بدن

 

5- نعنا

گیاه نعنا، برای از بین بردن دردهای شکمی، بهبود عملکرد هاضمه موثر است. همچنین، برای درمان اسهال، نفخ معده و سندروم روده تحریک پذیر استفاده می شود. بسیاری از افراد برای درمان مشکلات سینوسی، عفونت تنفسی، گلو درد، از بین بردن سرماخوردگی از نعنا استفاده می کنند. استفاده از روغن نعنا برای کاهش درد دندان، سردرد و گرفتگی عضلانی پیشنهاد می شود.

6- جعفری

جعفری، سرشار از ویتامین ای و ویتامین ث است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن وکاهش بیماری های عروقی مفید است. چای جعفری برای از بین بردن عفونت های ادراری موثر است. جویدن جعفری نفس را تازه می کند و از آن به عنوان مرهم برای کبودی های خارجی استفاده می کنند.

7- زردچوبه

زردچوبه، ادویه است که بیشتر در هندوستان به عنوان دارو استفاده می شود. تحقیقات ثابت کرده اند زردچوبه از ابتلا به سرطان علی الخصوص سرطان های کولون (روده بزرگ) و ملانوما که مرگبارترین سرطان های پوستی هستند، جلوگیری می کند، زیرا شامل ترکیباتی است که از بزرگ شدن تومورها می کاهند.

در مجموع استفاده از گیاهان هم در طب سنتی و از طرفی در علم روز پزشکی تایید شده است و این گیاهان با خواص شفابخشی که دارند می توانند سبب افزایش سلامتی بدن شده و مقاومت بدن را در برابر انواع مختلف بیماری ها ارتقا دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0