افتادگی رحم و درمان های گیاهی

54242 بازدید
22 بهمن 96
سمانه

افتادگی رحم و درمان های گیاهی آن را بشناسیم !

پایین افتادگی رحم (Uterine prolapse) یعنی حرکت رحم به سمت پایین واژن به علت ضعف رباط های لگن که معمولا در اثر زایمان یا پس از یائسگی اتفاق می افتد. در این حالت لیگامانها و عضلات نگهدارنده رحم و مهبل و سازنده کف لگن، کشیده شده و ضعیف می شود چون استروژن کاهش می یابد و هنگام چاقی، سرفه شدید و دفع مدفوع چون فشار اضافی روی عضلات و لیگامانها بیشتر می شود، این حالت تشدید می شود معمولا در زنانی که چندین زایمان داشته اند شایع تر است و در بین زنان جوان، سن بین 30 الی 50 شایع تر است.

علایم افتادگی رحم :

احساس پر بودن مهبل و سنگینی و ناراحتی در لگن، بیرون زدگی به طرف مهبل یا حتی خارج از آن، خستگی، درد ضعیف در قسمت کمر هنگام بلند شدن یا زور زدن، تکرر ادرار، درد شکمی، احساس افتادن چیزی از شخص یا روی جسم کروی نشستن یا احساس سنگینی یا فشار روی واژن یا احساس کشش ناخوشایند در کشاله ران از علایم افتادگی رحم هستند.

علت افتادگی رحم :

علل افتادگی رحم ضعف عضلات شکم به علت ورزش ناکافی، احتقان لگن، سن بالا، یائسگی، چاقی، جراحی لگن، سن بالا، سرفه مزمن، خم شدن زیاد، زایمان، کشیدن یا بلند کردن اجسام سنگین، آسیت (آب آوردن شکم) یا سلولیت (چربی موضعی شکم)، گاز روده، یبوست مزمن، دویدن و کاهش استروژن از علل افتادگی رحم هستند.

 

افتادگی رحم و درمان های گیاهی

افتادگی رحم و درمان های گیاهی

چند توصیه برای پیشگیری از افتادگی رحم :

لباس تنگ، سس ها، چربی های حیوانی، قند و شکر، نگه داشتن ادرار به مدت زیاد، آنتی فلاونوییدها، نان، سرخ کردن و حرارت دادن زیاد غذا و مصرف نشاسته برای افتادگی رحم مضر می باشند پس از مصرف و پوشش آنها جلوگیری کنید.

درمان های خوراکی و گیاهی مناسب برای افتادگی رحم شامل مصرف ویتامین های آ، ب 1 و 2، ث، سویا و روغن سویا همچنین شیر سویا برای این بیماری مفید هستند. اسفناج تازه، چای زنجبیل، مرکبات (مخصوصا پرتقال)، جنسینگ، ماءالشعیر، مویز، زردآلو، توت فرنگی، زالزالک، شاهدانه و مصرف کم فلفل قرمز نیز مفید است.

بهتر است خانمی که تازه زایمان کرده، برای جلوگیری از افتادگی رحم، حداقل به مدت ده روز کاملا استراحت کند. استفاده از شکم بندهای سفت و محکم دیواره های رحم را به سمت بالا می کشد و مفید است.

 

همچنین بخوانید:  خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

 

چند دمنوش مناسب افتادگی رحم :

  • گل استکانی را به مقدار 2 قاشق غذاخوری در 3 لیوان آب به مدت 3 دقیقه به آرامی بجوشانید و یک ساعت دم کنید سپس آن را صاف کرده و در طول روز بنوشید.
  • شبدر قرمز را به اندازه یک مشت در 4 لیوان آب جوش دم کرده بگذارید دو ساعت بجوشد سپس آن را مصرف کنید.
  • یک مشت جوشانده ریشه گوش خرگوش را در 3 لیوان آب به مدت 5 دقیقه به آرامی بجوشانید و حداقل 2 ساعت بگذارید دم بکشد و آن را صاف کنید در طول روز با کمی عسل آن را شیرین کرده و بنوشید.

درمان های موضعی برای افتادگی رحم را بشناسیم !

هنگام ادرار کردن، ادرار را متوقف و مجددا برقرار کنید تا عضلات مربوطه منقبض و سپس رها شوند حدود 3 ثانیه نگه دارید سپس رها کنید. ورزش مداوم و ملایم نیز برای برطرف کردن افتادگی رحم مفید است. روی نیمکت بخوابید در حالی که ساق پاها بالاتر از 50 سانتی متر بالاتر از دیگر نقاط بدن باشد، 3 مرتبه در روز هربار به مدت 30 دقیقه انجام شود بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شیاف ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

10
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0