topNotif

از بین برنده های گیاهی سیاهی دور چشم

4670 بازدید
11 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

از بین برنده های گیاهی سیاهی دور چشم

داشتن چشمانی زیبا و سالم و شفاف و همچنین نبود تیرگی و کدری و چروک در اطراف چشم یکی از ویژگی های مهم و اساسی یک چهره زیبا است. برای از بین بردن آثار کدری و تاری در چشمان و همچنین پی بردن به روش های چروک زدایی زیر و بالای چشم و رفع سیاهی اطراف چشم توجه به علل به وجود آورنده آن ها ضروری به نظر می رسد، برخی از این عوامل عبارتند از :

1.نارسایی کبدی، 2. غلظت بیش از اندازه خون، 3. مصرف زیاد مواد آرایشی، 4. کمبود چربی (چروک)، 5. خشکی پوست، 6. اعتیاد به سیگار و مواد مخدر، 7. کمبود ویتامین ها و مواد پروتئینی.

جهت رفع مشکلات چشمی و اطراف آن علاوه بر توجه به نکات مذکور استفاده از مواد گیاهی و طبیعی و شستشوی چشم با جوشانده گیاهان دارویی تمیز کننده و مقوی چشم به طور منظم توصیه می شود.

کمپرس برگ زیتون :

هر شب یک قاشق غذاخوری برگ زیتون را همراه با دو لیوان آب جوش به مدت پانزده دقیقه حرارت دهید. سپس ابتدا پوست را شسته و خشک کنید و بعد پوست را با آب صاف شده آن شسته و بعد تفاله آن را به دور چشم ضماد کنید.

 

همچنین بخوانید: آموزش ساخت پاک کننده های گیاهی صورت

 

کمپرس ختمی و بابونه :

یک قاشق غذاخوری گل ختمی خشک را با یک قاشق غذاخوری گل بابونه مخلوط کنید و داخل ظرف درب دار کوچکی بریزید. بعد سه لیوان آب به آن اضافه کرده و ده دقیقه بجوشانید. ابتدا پوست صورت و دور چشم را به بخار مستقیم آن نگه دارید بعد با حوله پوست را خشک کرده و تفاله گیاه را روی پوست ضماد کنید.

گل بنفشه از بین برنده های گیاهی سیاهی دور چشم

کمپرس گل بنفشه و گل پنیرک :

نیم مشت گل پنیرک را با نیم مشت گل بنفشه مخلوط کرده و داخل ظرفی بریزید، سپس آن قدر روی آن عرق کاسنی یا گلاب بریزید که سطح گیاهان را بپوشاند. پس از دو روز گذاشتن ابتدا پوست را با آب صاف کرده آن بشویید و بعد تفاله آن را به مدت یک ساعت روی پوست ضماد کنید.

کمپرس برگ کاسنی و گل بابونه :

چند عدد برگ تازه کاسنی را درون ظرفی که محتوی یک لیتر عرق کاسنی و چند قطره اسانس گل بابونه است به مدت دو روز بخیسانید. سپس با دست یا گوشت کوب برگ های کاسنی را له کرده و خوب هم بزنید. ابتدا پوست را با آب صاف نشده داخل ظرف بشویید و بعد برگ ها را له شده کاسنی را روی پوست به مدت نیم ساعت ضماد کنید.

کمپرس چای کیسه ای همیشه بهار :

روزی سه مرتبه، هر مرتبه یک عدد چای کیسه ای همیشه بهار را داخل یک لیوان آب جوش انداخته و نیم ساعت صبر کنید تا عصاره گیاه جذب آب شود. سپس ابتدا پوست را با آب داخل لیوان بشویید و ماساژ دهید. بعد چای کیسه ای را به مدت دو ساعت روی پوست بگذارید.

ماسک هلیله سیاه و گلاب :

یک قاشق مرباخوری هلیله سیاه را با یک قاشق چایخوری کف دریا مخلوط کرده و با کمی گلاب به حالت خمیر در آورید. سپس ابتدا پوست و دور چشم را با آب و صابون بشویید و خشک کنید و بعد ماسک را به مدت پانزده دقیقه روی پوست بمالید.

ماسک آمله و عرق کاسنی :

چند عدد آمله را در دو لیوان عرق کاسنی به مدت یک هفته بگذارید تا آمله ها خوب خیس بخورند. سپس آمله ها را خارج کرده و با گوشت کوب له کنید. بعد دوباره آن را داخل همان عرق کاسنی ریخته و خوب هم بزنید و به پوست بمالید و ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کف دریا را با خواص  درمان لک های پوستی و کک و مک، درمان آکنه و جوش، سفید شدن دندان، لاغری و رفع سلولیت، مکمل غذایی برای پرندگان،  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0