topNotif

آیا دیدن خون در منی خطرناک است ؟

3986 بازدید
24 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

آیا دیدن خون در منی خطرناک است ؟ برای درمان آن چه باید کرد

به گفته پزشکان این واقعه ای نیست که نیازمند اقدامات فوری پزشکی باشد. خواه در منی رگه های قرمز وجود داشته باشد و خواه تمامی منی به رنگ زنگاری در آمده باشد، وجود خون در منی در تمامی موارد بدون خطر است و خود به خود برطرف می شود. این پدیده بسیار شایع است و معمولا پدیده ای خوش خیم است. در بسیاری از موارد علتی برای این مشکل یافت نمی شود و حتی در مواردی که علت مشخص می شود، باز هم اقدام طبی خاصی مورد نیاز نمی باشد. به عبارتی منی خونی یک پدیده جدی نمی باشد و یا دست کم آن چنان که مردم تصور می کنند علامتی از سرطان نیست. مگر در مواردی خاص.

آیا دیدن خون در منی خطرناک است ؟

آیا دیدن خون در منی خطرناک است ؟

عوامل مشاهده خون در منی :

یک عفونت خفیف می تواند موجب پدیدار گشتن خون در منی می شود. یا حتی انجام هرگونه عمل جراحی یا معاینه پزشکی مانند نمونه برداری از پروستات، پرتو درمانی و وازکتومی می تواند باعث وجود مقداری خون در منی شود و یا حتی بیماری های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی محافظت نشده مانند سوزاک یا کلامیدیا و عفونت باکتریایی می توانند از دیگر عوامل وجود خون در منی باشند.

اما اگر در هر قسمت از مسیر عبور منی، مانعی مثل پلیپ یا تومور وجود داشته باشد، به رگ های اطراف آن قسمت فشار وارد شده و خونریزی اتفاق می افتد، یا به ندرت و به ویژه در افراد مسن، این می تواند نشانه ای از مشکلات پروستات و یا دیگر مشکلات مجاری ادراری باشد. در این میان می توان به بیماری هایی که موجب مشاهده خون در منی شود هم اشاره کنیم، که عبارتند از ؛

بیماری فشارخون، بیماری‌های کبدی، لنفوم، آمیلوئیدوز، اختلالات انعقادی مثل هموفیلی، بیماری‌ پروستات و مجرای ادرار، بیماری‌های خود کیسه‌های منی، عفونت‌ها، ضربه به بیضه و آلت تناسلی (در دو درصد موارد)، عمل جراحی هموروئید. در بیشتر موارد خون طی مدت سه هفته ناپدید می شود.

 

 

همچنین بخوانید:  بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد ؟

 

 

در اینجا برخی از آن چه که پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند تا از این مشکل رها شوید، ذکر می کنیم :

آسپرین را در قفسه داروها بگذارید. از هیچ دارویی که قدرت انعقادی خون را کاهش می دهد استفاده نکنید، مگر آن که پزشک تجویز کرده باشد. در این مورد می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا اطلاع بیشتری دریافت دارید.

به پیش بروید. نگران نباشید، در پی این پدیده خطری شما و یا همسرتان را تهدید نمی کند. چنان چه مشکل شما بیش از سه هفته به طول انجامید، یا در حین انزال یا دفع ادرار احساس درد داشته باشید و یا آن که بیش از پنجاه سال سن دارید، آن گاه باید به پزشک مراجعه کنید. خواه مبتلا به عفونت باشید و خواه دچار پروستاتیت، درمان تقریبا یکی است ؛ آنتی بیوتیک به احتمال قوی تتراسایکلین و یا داکسی سایکلین خواهد بود. از آن جا که علت مولد بیماری معمولا مشخص نمی شود، باید از آنتی بیوتیکی استفاده شود که بیشترین پوشش را فراهم آورد.

برای معاینه آماده شوید. احتمالا پزشک توصیه می کند سیستوسکوپی شوید. بدین ترتیب پزشک با یک وسیله نوری پیشابراه، مثانه و پروستات شما را معاینه می کند. در صورت ادامه یافتن خونریزی، باید اطمینان حاصل گردد که تومور در کار نیست.

در مردان مسن تر گاهی علت مایع منی خونی، یک بدخیمی یا سرطان است. اکثر مردان مبتلا به مایع منی خونی دارای حملات مکرر هستند و هر مردی بیش از ده بار دارای مایع منی خونی باشد، نیاز به بررسی کامل دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون پروستات را با خواص تنظیم کننده غده پروستات مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0