آنتی بیوتیک های طبیعی با خواص درمانی بی نظیر

2312 بازدید
19 بهمن 97
بهاره
,

معرفی 5 آنتی بیوتیک طبیعی با خواص درمانی بی نظیر

پزشکان اغلب آنتی بیوتیک ها را برای جلوگیری از بیماری های مضر و عفونت های ویروسی تجویز می کنند. اگر چه این داروها باعث بهبود بیماری می شود اما، مصرف مداوم آن ها تاثیر نامطلوبی برای سلامت دارد. جالب است بدانید که بسیاری از گیاهان طبیعی دارای خواص مشابهی با داروهای آنتی بیوتیک دارند و هیچ اثر جانبی نیز ندارند. با اضافه کردن این آنتی بیوتیک های طبیعی به رژیم غذایی روزانه، می توانید از انواع بیماری ها و عفونت ها جلوگیری کنید. این گیاهان طبیعی، نه تنها شما را از باکتری های مضر محافظت می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد. حال، آنتی بیوتیک های طبیعی با خواص درمانی بی نظیر را بررسی خواهیم کرد.

 

آنتی بیوتیک های طبیعی با خواص درمانی بی نظیر

آنتی بیوتیک های طبیعی با خواص درمانی بی نظیر

 

آنتی بیوتیک های طبیعی با خواص درمانی بی نظیر

دانه های خردل

خردل حاوی خواص آنتی بیوتیک است. سبزی و دانه های خردل سبب افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. استفاده از روغن خردل و دانه ها آن در زمستان بسیار مفید است زیرا بدن را گرم نگه می دارد. در زمستان خطر ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی افزایش می یابد بنابراین، مصرف خردل می تواند بسیار مفید باشد. خردل حاوی مقادیر زیادی عنصر سلنیوم است که نقش مهمی در افزایش سیستم ایمنی بدن دارد. زیرا، سلنیوم (سلنیم) سبب افزایش رشد لنفوسیت های نوع بی(بخشی سیستم ایمنی بدن هستند که در مقابل ویروس ها پادتن تولید می‌کنند) و تولید آنتی‌بادی در بدن می شود.

سیر

سیر یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی فوق العاده است. تحقیقات نشان داده است که سیر در مبارزه با باکتری ها و مسمومیت های غذایی موثر است. عنصر موجود در سیر به نام دی‌آلیل دی‌سولفید (Diallyl disulfide) برای از بین بردن مواد سمی و ویروس ها بسیار مفید است. سیر حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی است که بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. سیر حاوی عنصر ضد میکروبی قوی به نام آلیسین است، که میکروب ها را می کشد و حتی از آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین قوی تر عمل می کند. همچنین، سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم است، که موجب بهبود سلامت بدن می‌شوند. به علاوه، ژرمانیوم سبب افزایش سطح انرژی بدن و رفع دردها و کوفتگی‌ها در بدن می گردد.

 

همچنین بخوانید:  7 ادویه سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری بدن که باید به رژیم غذایتان اضافه شود

 

برگ چریش

برگ های چریش (نیم) دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد باکتری و ضد سرطانی می باشد. اگر به آنتی بیوتیک نیاز دارید، به طور منظم چریش مصرف کنید. طعم چریش ممکن است تلخ باشد اما، بسیار موثر است. جویدن برگ های چریش سبب کنترل دیابت و تصفیه خون نیز می شود. با توجه به خواص ضد باکتریایی موجود در چریش، از ابتلا به ویروس مالاریا جلوگیری می کند و قدرت کبد را نیز افزایش می دهد. به دلیل خاصیت ضدویروسی، ضدقارچی، ضدانگلی و ضدعفونی‌کنندگی برگ‌های چریش، از زمان‌های قدیم به عنوان بهترین داروی زخم ها استفاده می شده است. برگ های چریش بر عکس داروهای آنتی بیوتیک، به مرور زمان در برابر باکتری ها مقاوم نمی شوند.

ریحان

برگ های ریحان دارای خواص آنتی بیوتیکی هستند. مصرف منظم آن ها در عرض چند روز، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. ریحان سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله اورینتین‌ (orientin) است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها از ساختار های سلولی، سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید خون محافظت می کنند. علاوه بر این، به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی این آنتی بیوتیک های طبیعی به درمان سرماخوردگی کمک می کند. همچنین، استفاده از چای ریحان گلو درد و سرفه را از بین می برید. با جویدن روزانه برگ های ریحان، عفونت دهان بهبود می یابد. این گیاه به درمان بیش از 100 بیماری از جمله تسکین درد سینه، بیماری های قلب، سرفه، برونشیت، آسم، دردهای مفصلی و بیماری های پوستی کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه به همان اندازه که برای پوست و زیبایی مفید است، برای مبارزه با بیماری های مختلف نیز کاربرد دارد. کورکومین (Curcumin) موجود در زردچوبه خاصیت ضد باکتری و ضد میکروب است. همچنین، خاصیت ضد التهابی آن سبب بهبود و ترمیم زخم می شود. استفاده از زردچوبه در درمان بیماری های خود ایمنی، آرتریت، بیماری قلبی، انگل معده، درد شکمی، سردرد، درد دندان، افسردگی، عفونت ریه، برونشیت و غیره مفید است. به غیر از این، زردچوبه درد و التهاب را کاهش می دهد و خاصیت ضد سرطانی دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زردچوبه قلم را با خواص رفع آرتروز، رفع افسردگی، رفع آلزایمر، بهبود گردش خون در بدن، جوان کننده پوست صورت و بدن، جوان ساز و روشن کننده پوست، پاکسازی کبد و بهبود تورم های بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0