آشنایی با 3 مزیت داشتن بدن عضلانی و اهمیت عضله سازی

3624 بازدید
31 اردیبهشت 98
بهاره
,,

آشنایی با 3 مزیت داشتن بدن عضلانی و اهمیت عضله سازی

اوایل که ورزش را شروع کرده بودم، فقط دنبال کاهش وزن بودم. عضله داشتن را برای خانم ها نمی پسندیدم و علاقه ای هم نداشتم شبیه آرنولد شوارتزنگر بشم. اما، بعدا متوجه شدم داشتن عضله چیزی فراتر از شبیه مدلی عضلانی بودن است. متوجه شدم عضله داشتن بیش از نمایش دادن آن ها جلوی دوربین هست و فواید زیادی برای بدن ما دارد. به همین خاطر در این مقاله شما را با 3 مزیت داشتن بدن عضلانی و اهمیت عضله سازی آشنا می کنم.

 

attarak badan azolani tanasob photo2

آشنایی با 3 مزیت داشتن بدن عضلانی و اهمیت عضله سازی

 

آشنایی با 3 مزیت داشتن بدن عضلانی و اهمیت عضله سازی

1- ماهیچه ها ما را در مقابل چاقی و دیابت محافظت می کنند

وقتی بدن ما عضله های بیشتری داشته باشد، کربوهیدرات بدن را بهتر کنترل می کند. بدن شما کربوهیدرات را برای دو قسمت مهم بدن، یکی برای دسترسی آسان به انرژی و دیگری برای عضلات لاغر و کبد شما ذخیره می کند. داشتن بدن عضلانی و سعی در عضله سازی به معنای داشتن مرکز ذخیره سازی بزرگتر برای کربوهیدرات است. برای همین است که پیشنهاد می شود وعده های حاوی کربوهیدرات فراوان روزانه خود را بعد از ورزش بخورید، زیرا برای عضله سازی به کار می رود.

وقتی این شیوه خوردن را اعمال کنید، کربوهیدرات شما برای عضله سازی به کار می رود نه ذخیره شدن به عنوان چربی، و توده عضلانی حساسیت انسولین را برای جلوگیری از بیماری های متابولیک مانند دیابت افزایش می دهد. جالب است بدانید در هنگام دیابت بدن کنترل درستی بر مقدار کربوهیدرات مصرفی و نحوه تقسیم سازی آن برای سلول ها ندارد.

دیابت زمانی به وجود می آید که سلول های شما به ترشح انسولین توسط لوزالمعده واکنش نشان نمی دهند و این باعث عدم پردازش درست کربوهیدرات در بدن می شود. به این وضعیت مقاومت به انسولین گفته می شود و بدن شما کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل می کند. برای این که سلول های بدن مواد مغذی خود را دریافت کنند باید به انسولین واکنش نشان دهند تا مواد مغذی از طریق خون دریافت شود. این فرآیند کمک به پاکسازی قند خون بالا می کند که باعث سلامتی عروق خون می شود. افرادی که مقدار مشخصی عضله برای ذخیره سازی گلوکز ندارند در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

 

همچنین بخوانید:  رژیم غذایی برای عضله سازی و سفت شدن بدن

 

2- افزایش کیفیت زندگی

وقتی که سن ما بالاتر می رود، ما بیشتر یک جا نشین می شویم و گاهی فعالیت های روزانه برایمان طاقت فرسا می گردد. سارکوپنی یا از دست دادن طبیعی بافت عضلانی در سن 30 سالگی شروع می شود و افرادی که به طور فیزیکی فعال نیستند، می توانند در هر جایی از بدن 3 تا 5% توده عضلانی از 10% توده عضلانی خود را از دست دهند. وقتی که 50 ساله می شوید، 10% بافت عضلانی خود را از دست می دهید. این از دست دادن بافت عضلانی ادامه خواهد داشت و در دهه 70 سالگی سریع تر آن را از دست خواهید داد.

کاهش وزن توده عضلانی باعث می شود که ما در هنگام حرکت بیشتر تلاش کنیم، زیرا توده عضلانی کمتری داریم. این اتفاق بدی است، زیرا باعث می شود کمتر حرکت کنیم. عضلات بر اساس مقدار تقاضایی که برای وجود آن ها داریم رشد می کنند. اگر ما بی حرکت باشیم، بدن ما توده عضلانی تولید نمی کند، بلکه سریع تر عضلاتش را از دست می دهد.

داشتن توده عضلانی بیشتر به معنای داشتن محافظان بیشتر بدنمان است، زیرا عضلات قوی تر و بیشتر، بهتر مفاصل را محافظت می کنند. زمانی که ما عضله می سازیم، خودمان را در مقابل آسیب ها، شکنندگی ها و پارگی ها محافظت می کنیم، چون بافت های ارتباطی ما مانند تاندون و غضروف با ساخت عضله قوی تر می شوند.

ما با افزایش سن امکان افزایش توده عضلانی خود را داریم، فقط لازم است تمرین های مقاومتی انجام دهیم. افرادی که توده عضلانی بیشتری دارند تمایل به زندگی بهتر و سبک زندگی فعالانه تر دارند. آن ها دارای استقامت و قدرت بیشتری برای انجام فعالیت های بدنی هستند و تمایل به زندگی با آزادی بیشتر دارند. با داشتن بدن عضلانی شما می توانید هرطور که تمایل دارید زندگی کنید.

3- سریعتر از بیماری ها و مریضی ها رهایی می یابید

داشتن توده عضلانی زیاد به معنای تسریع بهبودی از بیماری هاست. عضلات از اسیدهای آمینه ساخته شده اند که در پروتئین غذایی ما وجود دارند. این به عنوان یک مخزن از اسیدهای آمینه عمل می کند که بدن ما می تواند از آن ها در هنگام کمبود پروتئین استفاده کند. بدن ما به اسیدهای آمینه برای انجام فعالیت های مختلفی مانند رشد بافت، ترمیم بافت، تولید هورمون ها، آنزیم ها و سایر نیازهای ساختاری مانند استخوان و غضروف نیاز دارد. زمانی که بدن ما تحت تاثیر انواع استرس های مختلف مانند آسیب بدنی باشد، مقدار پروتئین از حد نرمال افزایش می یابد.

مخزن اسیدهای آمینه همچنین نقش بزرگی در حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری دارد. اسیدهای آمینه برای تنظیم فعالیت های مختلف در سیستم ایمنی بدن مانند تولید آنتی بادی ها و نقش آن ها در مبارزه با بیماری ها اهمیت دارند. اسیدهای آمینه مانند آرژنین، گلوتامین برای پیشگیری و درمان دیابت عفونی، بیماری های مزمن و… نقش دارند. داشتن توده عضلانی کمتر به معنای داشتن اسیدهای آمینه کمتر است. و این به معنای مقاومت کمتر بدن ما در مقابل بیماری هاست. اما توده عضلانی بیشتر برای بالا بردن مقاومت بدن در مقابل بیماری های خاص مانند سرطان هم موثر است. مقدار توده عضلانی زیاد، مهم است زیرا مانند یک بیمه مغذی عمل می کند که مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها بالا می برد.

ساختن عضله های بیشتر فقط برای تغییر شکل ظاهری نیست. داشتن بدن عضلانی و عضله های بیشتر به معنای بالا بردن کیفیت زندگی، داشتن زندگی طولانی مدت سالم و فعال بودن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شاهدانه را با خواص بهبود عملکرد بدن، کاهش وزن و لاغری، بهبود گردش خون، کاهش فشارخون و کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد اسپاسم و انقباضات عضلانی، مسهل و ملین، تسریع در بهبود بیماری و زخم، بهبود مکانیسم حرکت عضله ها پس از ورزش، ضد انگل معده، درمان کزاز، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0