آشنایی با خواص روغن اکالیپتوس

2111 بازدید
05 اردیبهشت 97
سمانه

آشنایی با خواص روغن اکالیپتوس و موارد مصرفش !

در این مطلب فواید و مضرات و موارد استعمال روغن اکالیپتوس برای درمان بیماری های مختلف، تاریخچه طبی این گیاه علی الخصوص روغن آن را برای شما عزیزان گردآوری شده است، امیدوارم با مصرف این روغن، از فواید آن نهایت استفاده را ببرید. این رایحه گزنده کافوری و دارویی مانند را که بیشتر مردم با آن آشنا هستند صدها سال است برای درمان سرماخوردگی و درمان آنفولانزا استفاده می شود. درخت اکالیپتوس بومی استرالیا است و روغن مورد استفاده در بو درمانی، به وسیله تقطیر از برگ های گونه صمغ آبی حاصل می شود. تقطیر آن ارزان تمام می شود، به همین جهت یکی از ارزان ترین روغن های فرار است که می توان خرید.

سال ها می گذرد که مردم بومی استرالیا از ویژگی های درمانی اکالیپتوس مطلع هستند و بعدها تحقیقات زیادی درباره تاثیر این روغن بر سیستم تنفسی انجام گرفت. بوی این روغن رنگ پریده، شخص را به جنب و جوش آورده و رفع خستگی می کند.

آشنایی با خواص روغن اکالیپتوس

آشنایی با خواص روغن اکالیپتوس

خواص : به دلیل خواص ضداختناق و ضدعفونی کننده و تاثیر آن در رفع سرفه اشخاص مبتلا به سینه درد، سرماخوردگی و زکام واجب است در جعبه داروی هر خانواده موجود باشد. رایحه تسکین دهنده اش، برای درمان سردرد، رفع میگرن، اشکالات سینوزیت و مطالعه عالی است. برای رفع دردهای موضعی و آرتروز نیز موثر است.

در نقاطی که درختان اکالیپتوس روییده می شود پشه ها رانده می شوند. به همین جهت از روغن اکالیپتوس بیشتر برای مبارزه با حشرات استفاده می شود. به عنوان ضدعفونی کننده قوی برای از بین بردن باکتری ها در موارد آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر عفونت ها مفید است. این روغن اثر خنک کننده دارد و برای رفع گرما و حرارت ناشی از تب و التهاب مثل آفتاب‌زدگی، سوختگی، در رفتگی، آبله‌مرغان و سرخک مفید است.

 

همچنین بخوانید:  با روغن بابونه و هزاران خواصش آشنا شوید !

 

کاربردها !

از افشانه روغن اکالیپتوس برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، دفع کننده حشرات، سرفه، سینوزیت، سردرد و آبریزش بینی استفاده می کنند. استنشاق بخار روغن اکالیپتوس برای گرفتگی سینوس، سرماخوردگی و آنفولانزا، آبریزش بینی و تب یونجه بسیار مفید است. روغن اکالیپتوس را در کمپرس سرد برای سوختگی و آفتاب سوختگی، کمپرس سر و درمان سردردهای مختلف و میگرن و در رفتگی استفاده می کنند. ریختن چند قطره روغن اکالیپتوس در دستمال و استنشاق آن برای رفع گرفتگی سینوس ها، سردرد، سرماخوردگی و آنفولانزا و تب یونجه بسیار نافع است.

حمامی رقیق شده با روغن اکالیپتوس برای تب، سرخک، آرتروز، درد و ناراحتی، سرماخوردگی و آنفولانزا، آبله مرغان، رماتیسم و آفتاب سوختگی (در حمام سرد) مفید است. رقیق شده روغن اکالیپتوس در کرم پایه برای درمان در رفتگی و پیچ خوردگی، سرخک، رماتیسم، دفع کردن حشرات، آفتاب سوختگی، آبله مرغان، آرتروز و درد نافع است.

مخلوط شدن روغن اکالیپتوس : بوی اکالیپتوس تا حدودی تند است، ولی با اسطوخودوس، مرزنجوش و رزماری کاملا مخلوط می شود و بوی خوبی از مخلوط آنها به مشام رسیده و خواص شان چند برابر می شود.

موارد عدم استعمال : اکالیپتوس سمی نیست، حساسیت نمی دهد، سوزش آور نیست ولی بایستی با غلظت کم مصرف شود از استفاده از آن در دوران بارداری و برای کودکان و نوزادان جدا خودداری شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اوکالیپتوس را با خواص درمان زگیل، کاهش درد سنگ کلیه، درمان سردردهای سینوسی و تنشی، درمان موثر سینوزیت، درمان گرفتگی بینی، درمان گلودرد و سرفه، درمان لارنژیت یا التهاب حنجره، درمان خشکی دهان و زبان، درمان زانو درد، رفع بوی بد دهان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0