آب سبزیجات زمستانی که سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود

1717 بازدید
10 دی 97
بهاره
,

آب سبزیجات زمستانی که سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود

بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند زیرا وزن بیش از حد بدن آن ها را از فرم ایده آل خارج کرده است و یا سبب بروز بیماری های مختلف شده است. امروزه برای کاهش وزن، افراد از روش های مختلف مانند رژیم های غذایی گوناگون، ورزش، یوگا و حتی عمل جراحی استفاده می کنند. اما حتی پس از انجام این موارد بسیاری از مردم وزن خود را از دست نمی دهند. در این راستا، مصرف آب سبزیجات و میوه ها می تواند گزینه ای مناسب باشد زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری است که باعث سوخت و ساز بدن شده، در نتیجه چربی و کاهش وزن اتفاق می افتد. علاوه بر این، وزن به صورت طبیعی کاهش می یابد. در این مقاله با آب سبزیجات زمستانی که سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود، آشنا شوید.

آب سبزیجات زمستانی که سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود

آب سبزیجات زمستانی که سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود

آب سبزیجات زمستانی جهت کاهش وزن و تناسب اندام

سبزیجاتی که فرآیند کاهش وزن را افزایش می دهد عبارتند از:

  • آب خیار
  • آب گشنیز
  • آب هویج
  • آب کلم برگ
  • آب کدو حلوایی (کدو تنبل)

آب خیار

خیار جز سبزیجات مغذی است که مختص به زمستان نیست و در تمام فصول در دسترس است. آب خیار خاصیت ادرارآوری یا دیورتیک (Diuretic) دارد. این مسئله باعث می شود که با مصرف خیار، تمام مواد سمی بدن توسط ادرار خارج شوند. علاوه بر این، مصرف خیار برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند بسیار مفید است. آب خیار کم کالری است و در عملکرد سوخت و ساز بدن نیز موثر است. خیار سرشار از فیبر است که برای هضم غذا نیز مفید می باشد.

آب گشنیز

گشنیز جز سبزیجات برگی شکل تیره هستند که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است. مصرف روزانه آب گشنیز باعث کاهش وزن می شود. آب گشنیز کم کالری است و باعث می شود که معده برای مدت طولانی احساس گرسنگی کند. نکته قابل توجه در مورد آب گشنیز این است که، به کاهش چربی انباشته شده زیر پوستی و به اصطلاح سلولیت کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها

 

آب هویج

هویج فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. آب هویج سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث و فیبر می باشد فیبر موجود در هویج باعث کاهش وزن می شود. البته فیبر سبب کاهش چربی بدن نمی شود بلکه به واسطه فیبر معده برای مدت طولانی پر خواهد ماند و به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، مهمترین ویژگی هویج این است که با مصرف آن، چربی بدن شما تبدیل به انرژی می شود.

آب برگ کلم

برگ کلم چربی سوز نیست بلکه به کنترل وزن خود کمک می کند. فیبر موجود در آن باعث می شود برای مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نکرده و کالری بیشتری مصرف نکنید. یک فنجان کلم پخته فقط 33 کالری دارد که باعث افزایش وزن نمی شود. سوپ کلم به بدن انرژی می بخشد در حالی که محتوای چربی زیادی در آن وجود ندارد. ویتامین ث و آنتی اکسیدان موجود در آن نیز متابولیسم بدن را تحت کنترل خود نگه می دارند. کلم حاوی یک عنصر به نام سلولز است که در حفظ سلامتی ما مفید است. این عنصر مقدار کلسترول بد را از بدن حذف می کند.

آب کدو حلوایی

کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بدن را سم زدایی می کنند. کدو حلوایی سرشار از ویتامین هایی چون ویتامین ث، ویتامین آ و گروه ویتامین های ب می باشد. همچنین، منبع خوبی برای تامین فیبر و اسیدهای چرب است. کدو حلوایی به بهبود هضم، افزایش متابولیسم (سوخت وساز) بدن و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، آب کدو حلوایی مانع رسوبات چربی در بدن می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گشنیز را با خواص بادشکن، ضدآفت و جوش، ضد کرم و باکتری معده و روده، نیرودهنده، مفید در بیماری های عفونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0