مفیدترین آبمیوه ها و سبزیجات برای تحریک رشد مو

2661 بازدید
12 خرداد 98
بهاره
,

مفیدترین آبمیوه ها و سبزیجات برای تحریک رشد مو

امروزه یکی از بزرگترین معضلات اغلب افراد، ریزش مو و مشکلات مرتبط با مو می باشد. متاسفانه، تغذیه ناسالم، استرس، آلودگی هوا و استفاده بی رویه از محصولات شیمیایی، این مشکل را دو چندان کرده است. بسیاری از افرد برای درمان مشکلات مو از محصولات شیمیایی نظیر لوسیون، شامپو ها و سایر اقلام بهداشتی استفاده می کنند، اما این مواد نه تنها به رفع ریزش مو کمک کرده بلکه در بعضی مواقع آسیب های بیشتری ایجاد می کنند. امروزه بسیاری از متخصصین داشتن رژیم غذایی صحیح و تغذیه سالم را یکی از ارکان اصلی حفظ سلامت بدن و همچنین پوست و مو می دانند. لذا در این مقاله شما را با مفید ترین آبمیوه ها و سبزیجات برای تحریک رشد مو آشنا خواهیم کرد.

 

مفیدترین آبمیوه ها و سبزیجات برای تحریک رشد مو

مفیدترین آبمیوه ها و سبزیجات برای تحریک رشد مو

 

آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا برای پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی بسیاری از ویتامین ها است که به تقویت مو کمک کرده و باعث کاهش احتمال ریزش مو می شود. همچنین، آنزیم های موجود در این آب پوست سر را تغذیه کرده و رطوبت آن را حفظ می کند. علاوه بر این آلوئه ورا به رفع شوره سر و خارش پوست سر کمک می کند. استفاده منظم از آب آلوئه ورا سبب شفافیت و درخشندگی مو نیز می شود.

آب کیوی

آب کیوی غنی از ویتامین ای است که به رشد مو کمک می کند. مصرف مقدار زیادی ویتامین ای به سرعت باعث رشد مو می شود و کیوی با تقویت سیستم ایمنی بدن، به کاهش ریزش مو نیز کمک می کند. این آب میوه به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل کرده و می تواند برای تمیز کردن مو استفاده شود.

 

همچنین بخوانید:  با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید

 

آب پیاز و تحریک رشد مو

استفاده از آب پیاز به طور مستقیم بر روی پوست سر به رشد مو و همچنین جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند. پیاز حاوی مقادیر زیاد گوگرد است که تغذیه لازم برای فولیکول های مو را فراهم می کند. همچنین، سبب حذف آلاینده های مضر و باکتری ها از روی پوست سر می شود.

آب اسفناج

اسفناج غنی از مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای مراقبت از مو و پوست سر بسیار مناسب می باشد. از طریق استفاده از آب اسفناج می توان از خارش و شوره سر جلوگیری کرد. اسفناج حاوی مقادیر فراوانی ویتامین ب است که برای بازیابی و تقویت مو استفاده می شود.

آب گواوا

آب گواوا غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف مانند کلسیم، آهن، اسید فولیک و غیره می باشد. برای به دست آوردن نتیجه بهتر از گواوا، شما می توانید آن را به صورت میوه تازه و یا به شکل آب میوه طبیعی استفاده نمایید. علاوه بر میوه گواوا، برگ های آن نیز برای تقویت و تحریک رشد مو مفید می باشند. بدین منظور، برگ های این گیاه را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و پس از سرد شدن آن را برای شستشو مو استفاده کنید.

آب سیر برای تحریک رشد مو

درمان مشکلات مو با استفاده از سیر بخش مهمی از طب سنتی می باشد که برای قرن ها کاربرد فروانی داشته است. سیر، ظاهر مو را بهبود می بخشد و مواد مغذی ضروری برای تحریک فولیکول های مو فراهم می کند. استفاده مستقیم از عصاره سیر جریان خون را در پوست سر افزایش داده و سبب پیشگیری از ریزش مو می شود. بنابراین، به شما اطمینان خواهم داد که استفاده خوراکی و یا استعمال خارجی از آب سیر به داشتن موهای سالم، زیبا و درخشان کمک شایانی خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:  بهترین ویتامین ها برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

 

آب خیار

آب خیار جز سبزیجاتی که به تحریک رشد مو کمک می کند و سبب ترمیم موهای آسیب دیده می شود. همچنین، آنزیم های موجود در خیار از ریزش مو جلوگیری کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. مصرف یک لیوان آب خیار به صورت روزانه، بسیاری از مشکلات مو را درمان می کنید.

آب گشنیز

آب گشنیز علاوه بر تحریک رشد مو، باعث توقف ریزش مو نیز می شود. شما می توانید برای به دست آوردن نتیجه بهتر و همچنین ایجاد طعمی مطلوب تر، آب گشنیز را با سایر سبزیجات و یا آب میوه ها ترکیب کنید. علاوه بر این، استفاده موضعی از برگ های گشنیز سبب کاهش شوره سر نیز می شود. بدین منظور، عصاره گشنیز را به مدت یک ساعت بر روی پوست سر خود قرار داده، سپس آن را با آب سرد بشویید.

آب هویج

آب هویج یکی از بهترین آبمیوه های طبیعی با ارزش غذایی بالا است. وجود بتا کاروتن در هویج سبب حفظ رنگ طبیعی مو می شود. همچنین، باعث تقویت فولیکول های مو و رشد مجدد آن می شود.علاوه بر این، ویتامین ث موجود در آن به تغذیه پوست سر نیز کمک می کند.

آب توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین ث است که سبب جذب بیشتر پروتئین در بدن می شود، به همین علت باعث تحریک رشد مو می گردد. استفاده منظم از آب توت فرنگی پروتئین لازم برای رشد مو را فراهم کرده و پوست سر را تغذیه می کند.

با توجه به فواید میوه ها و سبزیجات طبیعی، می توانید برای داشتن موهای سالم و درخشان و همچنین، تحریک رشد مو آبمیوه های طبیعی را جایگزین نوشیدنی های ناسالم کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تقویت مو را با خواص تقویت رشد مو، تحریک رشد مو، رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0