گیاه سعد و خواص دارویی آن

11053 بازدید
12 آبان 96
سمانه

با گیاه سعد و خواص دارویی آن آشنا شویم:

سعد ریشه گیاهی، که در نواحی بین النهرین و هندوستان می روید. در ایران سعد را می توان در استان فارس یافت، سعد دو نوع دارد یک نوع که سعد کوفی نامیده می شود زمانی که شکسته می شود داخل آن سفید و خوشبو می باشد و نوع دیگر آن که بیشتر در هندوستان می روید.

دارای مقطعی زعفران رنگ هست و زمانی که پودر شود زعفرانی رنگ می شود و اگر پودر زعفرانی رنگ را بر پوست بدن بمالند موی آن قسمت را می ریزد و این نوع سمی هست. اما نوع شیرازی آن که در فارس می روید (اغلب در کنار رودخانه ها و داخل ریگ ها) مقطع بسیار سفید دارد و خوشبو می باشد و اینجا منظور سعدی است که مقطع سفید دارد.

سُعد به نام هایی همچون طبلان، مشک زیر زمین، قرقرون، مشک زمین، پسته زیر زمینی،  سعد خوراکی و… معروف هست. طبیعت سعد گرم و خشک است.

گیاه سعد و خواص دارویی آن

گیاه سعد و خواص دارویی آن

خواص سعد :

گیاهی است خشک کننده، مدر بول، باز کننده عادت ماهانه در خانم ها، باز کننده دهانه رگ های بدن، خارج کننده چرک از اعضا بدن و به خصوص خشک کننده چرک پای دندان ها و لثه ها و برای مداوای بیماری های چرکی بهترین داروی گیاهی است.

در صورت مصرف سعد عفونت های داخلی مرتفع شده و اشتها آور و نفخ دستگاه گوارش را دفع و دهان را خوشبو و برطرف کننده بوی دهان و رنگ رخسار را نیکو و معده را تقویت می کند و مقوی معده خوبی است و اگر شخصی مبتلا به سوزش دهانه معده باشد برای رفع آن سوزش سعد بسیار مفید است.

اگر پودر سعد کوفی را در رحم بریزند و یا با پنبه شیاف نمایند علاوه بر خشکاندن رطوبات زیاد و انجام عمل گند زدایی دهانه رحم را به هم می آورد. افرادی که در اثر ناراحتی پرده صماخ گوش و یا عفونت و چرکی شدن مجاری گوش ثقل سامعه (سنگین شدن گوش) داشته باشند بخور سعد کوفی در مجرای شنوایی کندی شنوایی را از بین می برد.

 

همچنین بخوانید:  افزایش وزن با نسخه های گیاهی

 

فراموش نکنیم :

شستشوی لثه ها و دندان ها با پودر سعد باعث استحکام لثه ها و تقویت دندان ها شده و به علت خاصیت گند زدایی مخصوصی که سعد دارد بوی بد دهان را از بین می برد.

بخور سعد کوفی می تواند بوی بد بینی را برطرف سازد و داخل سینوس های اطراف بینی را به خوبی ضد عفونی کند.

همچنین شستن صورت با آبی که سعد کوفی در آن جوشانده شده باعث گلگون شدن صورت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سیدمحمد
    29 دی 1400

    سعد کوفی تو اهواز بصورت خودرو اطراف رودخانه ها زیاد هستش

  2. صدر
    20 تیر 1397

    كاش عطس هردو رو هم ميذاشتيد، از كجا مطمين باشيم اوني ك شما ميفروشيد سعد هنديه يا سعد كوفي؟

  3. سمیرا
    27 اردیبهشت 1397

    سلام.بسیارعالی.بابت مطلب خوب وعلمیتون بسیارسپاسگذارم.باخوندن این مطلب تفاوت سعدهندی وکوفی روفهمیدم.خیلی ازسایتا مبهم توضیح دادن وبیشتر بابت سردرگمی میشن.
    موفق وپیروز باشید.

0