منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3

2732 بازدید
25 آبان 97
بهاره
,

منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 را بشناسید

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از معدود چربی هایی هستند که برای بدن مفید هستند. گرچه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی موجود است، اما اسیدهای چرب امگا 3 در گیاهان زیادی پیدا می شود. این مسئله برای بسیاری از افراد که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کند از ضرورت بالایی برخوردار است. در این مقاله برخی منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 را بیان خواهم کرد.

منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3

منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3

همه چربی ها ناسالم نیستند. چربی هایی وجود دارند که برای سلامتی مفید هستند مانند اسیدهای چرب امگا 3، که نقش مهمی در تشکیل غشاء سلولی ایفا می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 نه تنها میزان کلسترول را کنترل می کنند، بلکه عملکرد سیستم عصبی را حفظ می کنند و از التهاب و بیماری های دیگر جلوگیری می کنند. هنگامی که امگا 3 وارد بدن می شود، به اسید های چرب دوکوهگزائنوئیک اسید (DHA) و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) تبدیل می شود. اگر چه، ماهی یکی از بهترین منابع اسید چرب امگا 3 است، اما برخی از منابع گیاهی شگفت انگیز وجود دارد که می تواند اسید چرب امگا 3 را تامین کند.

 تخم کتان

 تخم کتان یکی از بهترین منابع گیاهی امگا 3 است. حدود 28 گرم از دانه های کتان حاوی 633 میلی گرم امگا 3 می باشد. دانه های کتان در کاهش سطح کلسترول، کنترل قند خون، کاهش میزان آسیب های استخوانی، کاهش وزن، افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان موثر هستند. از آنجا که تخم های کتان منبع خوبی از امگا 3 هستند، بهترین گزینه برای جلوگیری در التهاب می باشند.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا3

 

دانه های چیا

دانه های چیا منبع خوبی از چربی های امگا 3 و مقدار زیادی فیبر هستند. 28 گرم از دانه های چیا شامل 4915 میلی گرم امگا 3 است. آنها همچنین حاوی کلسیم، منگنز، فسفر، آهن و روی هستند. مطالعات نشان داده اند که این دانه ها می توانند برای درمان دیابت نوع 2 به علت توانایی آن ها برای کاهش هضم کربوهیدرات ها مورد استفاده قرار گیرند. مصرف چای دانه چیا برای سلامت سیستم گوارش، دندان ها و استخوان های قوی مناسب است.

تخم شاهدانه

تخم شاهدانه حاوی اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و مواد مغذی ضروری برای بدن می باشد. این دانه باعث کاهش التهاب و بیماری های قلبی می شود. قرار دادن تخم شاهدانه در رژیم غذایی، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد. همچنین منبع غنی از مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، فسفر، آهن و روی می باشد. 28 گرم از تخم شاهدانه 1100 میلی گرم چربی امگا 3 را تامین می کند.

جلبک دریایی

جلبک های دریایی به عنوان یک منبع بزرگ از چربی های سالم شناخته شده است. جلبک های دریایی سرشار از فواید فراوانی برای سلامت بدن مانند سلامت دستگاه گوارش، کاهش کلسترول بد خون و کاهش وزن می باشند. جلبک دریایی حاوی مواد معدنی ضروری و ویتامین هایی هستند که برای سلامتی بدن مورد نیاز است.

لوبیا

به گفته کارشناسان، برای سلامت بهتر باید در هفته، 3 فنجان لوبیا مصرف کرد. اگرچه، لوبیا حاوی چربی های امگا 3 به اندازه دانه های دیگر نیست، اما هنوز هم می تواند مقادیر توصیه شده غذایی بدن شما را تامین سازد. لوبیا سیاه یکی از بهترین لوبیاها است زیرا یک فنجان لوبیا سیاه حاوی 603 میلی گرم امگا 3 است.

خانواده کلم ها

شما شگفت زده می شوید اگر بدانید که کلم حاوی مقدار شگفت انگیزی اسیدهای چرب امگا 3 است. یک فنجان گل کلم پخته شده حاوی 208 میلی گرم امگا 3 است. همچنین، کلم بروکلی و کلم برگ نیز انتخاب های خوبی هستند.

توت ها

توت ها نه تنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه منبع گیاهی امگا 3 نیز هستند. در این میان، بلوبری (زغال اخته آبی) بالاترین میزان امگا 3 را دارد. یک فنجان بلوبری حاوی 174 میلی گرم امگا 3 می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0