topNotif

9 تاثیر شگفت انگیز اسطوخودوس برسلامتی

2688 بازدید
30 مهر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 9 اسفند 1400

9 تاثیر شگفت انگیز اسطوخودوس برسلامتی

در ادامه مقاله ای من باب خواص و فواید، اثرات دارویی گیاهی به نام اسطوخودوس(شاه اسبرم روسی، ضرم) می خوانیم باشد که مفید واقع گردد.

اسطوخودوس یا لوندر گیاهی است از تیره نعنا، بوته ای و پرپشت و دارای ساقه های متعدد به ارتفاع 30 تا 60 سانتی متر. این گیاه در آسیا و اروپا و نواحی مدیترانه ای و اکثر نواحی روی زمین  در تپه های خشک  دامنه های کم ارتفاع و سواحل دریاها می روید و از ارتفاع هزار متر بالاتر دیده نمی شود.

برگ های آن باریک و دراز با لبه برگشته و پوشیده از کرک های پنبه ای می باشد و از کنار برگ های آن ساقه های کوتاه برگدار خارج می شود. گل های آن در نواحی گرم تر زمین، در فروردین ودر نواحی سردتر، در ماه خرداد ظاهر می شود. رنگ گل معمولا ارغوانی بوده و دارای برگه های بنفش رنگ است و گل ها منظره زیبایی دارند. تمام قسمت های این گیاه دارای بوی معطر و قوی است.

9 تاثیر شگفت انگیز اسطوخودوس برسلامتی

9 تاثیر شگفت انگیز اسطوخودوس برسلامتی

9 تاثیر شگفت انگیز اسطوخودوس برسلامتی

اندام مورد استفاده آن برگ ها و سر شاخه های گل دار آن است. طبیعت آن گرم و خشک بوده. گیاهی است لطیف کننده اعضای بدن و مقوی اعصاب و مفرح روح و برای افرادی که در امور جزیی زود عصبانی می شوند بسیار مفید است. در تنظیم کار سلول های مغز و رفع فضولات و رطوبت زیادی مغز موثر بوده و قوای مغزی و فکری آن را تقویت می نماید و داروی خوبی است برای افرادی که به فراموشی و کمی حافظه مبتلا شده اند.

ضمنا برای افراد دارای وسواس و مالیخولیا و تشنج و استرخا نیز مفید بوده است و برای معالجه این بیماری ها تجویز می شود. افرادی که بی جهت دارای یک حالت روحی همراه با غم و اندوه هستند با خوردن این دارو غم و اندوه آنان که ناشی از نوعی ناراحتی مغزی و روحی است زایل می گردد و اگر عفونتی در بعضی از اندام های داخلی باشد در مداوای آن نیز موثر است.

 

همچنین بخوانید:  خواص لاواند یا اسطوخودوس را بدانیم

 

چند نسخه درمانی با اسطوخودوس :

  • معمولا اسطوخودوس (لوندر) را پودر کرده و این پودر را با شربت عسل می خورند و یا گل های آن را نی شکر و یا عسل گل قند می کنند. که این گل قند فواید طبی فراوان دارد. مثلا اگر چند شبی مقداری از این گل قند را که حاوی پنج گرم از پودر اسطوخودس باشد بخورند کلیه امراض نامبرده فوق به خصوص وسواس را زایل می گرداند.
  • بهترین دارو برای بیماری صرع می باشد. برای معالجه مرض صرع اسطوخودوس را با عاقرقرحا و سکنجبین می خورند و می توان در معالجه بعضی بیماری ها تا 35 روز به خوردن آن ادامه داد.
  • اگر مقداری اسطوخودوس را با 1/3 آن گشنیز و 1/4 آن مرزنگوش و 1/6 آن هلیله کابلی و 1/6 آن کندر مخلوط نموده و به صورت معجون در آورند و شب ها وقت خواب مقداری از آن را که حاوی حدود پنج گرم از اسطوخودوس باشد بخورند و در این عمل مدتی مداومت نمایند در معالجه بسیاری بیماری ها و تقویت قوای فکری و کلیه حواس اصلی و فرعی به خصوص تقویت بینایی و حس شنوایی بسیار موثر و مفید است.
  • افرادی که با خوردن مسهل به پیچش شکم مبتلا می شوند اگر مقداری اسطوخودوس  را با کمی تخم کرفس و قدری آویشن بجوشانند و همراه با مسهلی که انتخاب شده بخورند از پیچش شکم آنان در هنگام  عمل دفع جلوگیری می شود. مقدار خوراک از جرم پودر آن پنج تا هشت گرم و اگر بجوشانند و آب صاف شده آن خورده شود تا پانزده گرم است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس ایتالیایی را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0